تصویب طرح توسعه زنجیره خرید و فروش شیردر صندوق فردوس

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس گفت: طرح توسعه زنجیره خرید و فروش شیر در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مهدی روشن؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس افزود: با توجه به مشکلات موجود در خرید شیر توسط کارخانجات در سال ۱۳۹۵ و مشکل کمبود نقدینگی دامداران زنجیره خرید و فروش شیر در تیرماه ۱۳۹۵ توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان راه اندازی و به لطف خداوند تا پایان فروردین ماه بالغ بر ۵۰۰۰ تن شیر از دامداران خریداری و به کارخانجات تحویل شد.

وی تصریح کرد: در این راستا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار تعاونی مجتمع دامداران اسلامیه قرار گرفت و با تصویب توسعه زنجیره در فاز دوم طرح مقرر شده است، شبکه جمع آوری شیر از روستاهای شهرستان نیز فعال شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس اظهار داشت: این زنجیره ضمن حل مشکل فروش شیر دامداران، نقدینگی مورد نیاز آنها را تامین و کیفیت شیر تولیدی را افزایش داده است.

روشن از مهمترین مزایای اجرای زنجیره خرید و فروش شیر را توجه به کیفی سازی شیر تولیدی و محاسبه قیمت براساس میانگین چربی و بار میکروبی به دامدار عنوان کرد و افزود: از این سوی هیات مدیره صندوق با تصویب طرح توسعه زنجیره خرید و فروش شیر به روستاهای شهرستان موافقت کردند و مقرر شد تا مبلغ سه میلیارد ریال تسهیلات برای تامین منابع این طرح تخصیص یابد.

وی گفت: با اجرای این طرح ظرفیت شیر تولیدی روزانه شهرستان از ۱۹ تن به ۲۵ تن افزایش و موجب اشتغال زایی برای حداقل ۱۰۰ تن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *