تشکیل مجمع موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در استان هرمزگان

مجمع موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با حضور مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و تمامی سهام داران روز دوشنبه ۶ شهریورماه ۹۶ در  اداره کل منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مجمع موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان برای انتخاب اعضای هیات مدیره با حضور داریوش اعرابی، مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، امید ذاکری؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و ناصر حیدری پوری، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، احمدرضا لعلی نیا؛ مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مجری طرح صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور و تمامی سهام داران با سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد ریال و تعداد ۱۷ تشکل و تعاونی بخش منابع طبیعی استان هرمزگان برگزار شد.

داریوش اعرابی، مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: هفتمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان هرمزگان تشکیل می شود که شامل فعالیت های منابع طبیعی می باشد اما متاسفانه این صندوق ها سرمایه اندکی را دارند و برنامه ما افزایش سرمایه صندوق ها و فراهم نمودن بستر توسعه علمی در بخش های مختلف است زیرا این صندوق ها بازوی اجرایی برای منابع طبیعی در استان ها هستند و باعث تسهیل امور و فعالیت ها می شود.

امید ذاکری؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی می تواند به اقتصادی شدن طرح های منابع طبیعی، اشتغال زایی بهره برداران و توسعه منابع طبیعی کمک شایانی کند.

وی افزود: در راستای ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر به حداکثر رساندن مشارکت مردمی مهمترین سرمایه ما در منابع طبیعی و آبخیزداری سرمایه ی اجتماعی و علمی، هم فکری و تعلق خاطر همه مردم و جوامع محلی می باشد.

ناصر حیدری پوری، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان نیز در این جلسه بیان داشت: بسیار خرسندیم که با تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی شاهد بازگشایی افق تازه ای برای مجموعه منابع طبیعی خواهیم بود و امیدواریم با واگذاری امور به دست مردم با رعایت ابزار های لازم مثل مباحث اقتصادی و علمی و ایجاد ارزش افزوده شاهد دلسوزی بیشتر مردم در جهت حفظ ، احیا و توسعه منابع طبیعی باشیم.

وی افزود: مبنای تاسیس صندوق کیفیت بخشی به فعالیت هاست و اگر پیش از این به دلیل شرایط مالی نمی توانستیم نقش پررنگی داشته باشیم با ایجاد این پشتوانه مالی با عزمی راسخ و همدلی و اعتماد می توانیم به فعالیت بپردازیم .

سپس احمدرضا لعلی نیا؛ مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مجری طرح صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به دلیل ریسک پذیر بودن این بخش همواره دچار مشکل بوده و یکی از مشکلات بزرگ منابع طبیعی نیز کم بودن سرمایه گذار است که تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بهترین بستر برای احقاق شعار اقتصادی و مردمی کردن فعالیت های منابع طبیعی است.

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان دارای سرمایه های منابع طبیعی زیادی می باشد اما سرمایه ی قوی تر آن ۵۰ هزار بهره بردار است و یکی از رویکردهای تشکیل صندوق نزدیک کردن دو سرمایه اقتصادی و اجتماعی جهت رسیدن به اهداف صندوق یعنی اقتصادی کردن فعالیت های بهره برداران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *