تشکیل صندوق کوار در استان فارس، نقطه آغاز تحولی اساسی در توسعه کشاورزی

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوار با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان گفت: تشکیل این صندوق نقطه آغاز تحولی اساسی در توسعه کشاورزی شهرستان کوار در آینده نزدیک است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛محمدجعفر ملک‌زاده، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوار با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان به تشریح اهداف و اهمیت تشکیل این صندوق، فرایند چگونگی انجام امور مربوط، روند تأسیس و ثبت صندوق از ابتدا تاکنون، برنامه و چارچوب و تمام فعالیت‌های انجام‌شده پرداخت و گفت: مشارکت فعالانه کشاورزان در تأمین مالی خود، تجمیع، مدیریت و تخصیص بهینه منابع مالی تولیدکنندگان، تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات از اهداف اساسی این صندوق است.

ملک‌زاده در مورد مصوبات هیات مدیره صندوق افزود: سهامدارانی که میزان سهام آن‌ها از دو میلیون تومان بیشتر است، می‌توانند به دفتر صندوق مراجعه و پس از تشکیل پرونده مراحل دریافت تسهیلات را انجام دهند. همچنین به کشاورزانی که کشمش و مویز در قالب کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید کنند، تسهیلات اعطاء خواهد شد.

وی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوار در اسفند ۹۷ بااعتباری به میزان ۲۷ میلیارد و چهارصد میلیون ریال و مشتمل بر ۲۱۴۶ نفر اعضا تأسیس‌شده است.

ملک‌زاده ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای هیئت‌مدیره و همه کشاورزانی که در تشکیل و ثبت صندوق و همچنین برگزاری این جلسه سهیم بوده‌اند، با ارائه راهکارها و طرح‌های مدل خدمت به قشر کشاورزان خواستار برنامه‌ریزی مدون و برگزاری جلسات متعدد در سطح استان و کشور با مسئولان مربوطه برای رشد و شکوفایی صندوق شد.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه نمادین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوار روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه ۹۸ با حضور داریوش اسماعیلی، نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در مجلس شورای اسلامی، اشکان کاظمی، فرماندار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید گشول، امام‌جمعه شهرستان کوار و حیدر شیبانی،دبیر صنف کشاورزی استان فارس و تعدادی از کشاورزان این شهرستان در محل دفتر صندوق برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *