تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان فارس

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان فارس در روز شنبه ۲۲ اسفندماه امسال در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برگزار شد و این صندوق با سرمایه ۱۰ میلیارد و ۱۱۹ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال و با عضویت حدود ۲۸ سهام دار به عنوان سومین صندوق غیردولتی در حوزه منابع طبیعی کشور فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان فارس  خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی این استان با هدف جلب مشارکت بهره‌برداران منابع طبیعی راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه داریوش اعرابی؛ مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت مادر تخصصی تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان فارس با حمایت بهره‌برداران منابع طبیعی که با مشارکت ۵۱ درصد تعاونی‌های فعال در بخش منابع طبیعی استان و ۴۹ درصد سهم دولت( شرکت مادر تخصصی) راه‌اندازی شد.

 

علیرضا مقصودی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان فارس نیز گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در چارچوب قوانین و با استفاده از ظرفیت ها برای توانمندکردن بهره برداران عرصه های منابع طبیعی تلاش می کند.

وی افزود: اعطای تسهیلات و کمک به بهره برداران عرصه های منابع طبیعی برای افزایش سطح درآمد، بهبود معیشت و حمایت از اعضا در شرایط بحرانی از ماموریت های این صندوق است.

 

مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس نیز در این آیین یکی از اهداف مهم صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان را تقویت مشارکت و بهبود شرایط بهره برداران و جوامع محلی برای تامین منابع مالی و اعتباری برای احیا، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی بیان کرد.

وی افزود: ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی فارس نقش مهمی در مشارکت مردمی در زمینه حفظ و توسعه اقتصادی منابع طبیعی دارد.

 

احمدرضا لعلی نیا، مسئول تشکیل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این آیین گفت: تاکنون با راه اندازی و ثبت این صندوق در استان فارس، حدود پنج هزار نفر از بهره برداران عرصه های منابع طبیعی به عضویت این صندوق درآمده اند.

افزود: انتظار است که سیاست های توسعه در عرصه های منابع طبیعی و سرمایه گذاری در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با عضویت بهره برداران منابع طبیعی در این صندوق رونق یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *