تشکیل اتاق فکر برای کارآمدتر کردن صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین ‏

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی: علی اکبر متقی فرد، رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در جمع تشکل های کشاورزی عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در سالن کنفرانس اداره دامپزشکی قزوین روز چهارشنبه ۴ آذرماه امسال افزود: در سال های اخیر تلاش شده تا تسهیلات مالی در اختیار بهره برداران و کشاورزان عضو و سهامداران صندوق قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز به فعالیت این صندوق از سال ۱۳۸۵ اظهارکرد: در حال حاضر ۵۵ تشکل ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی سهام دار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هستند و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه دارد که در هشت ماهه سال جاری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به اعضا پرداخت کرده است.

متقی فرد در ادامه یادآور شد: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور و آسیب شناسی فعالیت گذشته باید با تشکیل اتاق فکر به دنبال روش های جدیدی برای کارآمدتر کردن صندوق باشیم.

متقی فرد تصریح کرد: با تجربه ای که از استان های کشور به دست آمده و با ظرفیت هایی که صندوق ها ایجاد کرده اند خوشبختانه گام های بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی و تامین منابع مالی مورد نیاز بهره برداران و فعالان این بخش برداشته شده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی باید در زنجیره تولید هم بتوانیم خدمات موثری به کشاورزان، دامداران و باغداران ارایه کنیم که در رویکرد جدید فعالیت صندوق استان قزوین هم آمادگی دارد با تشکیل زنجیره تولید در محصولاتی مانند کشمش، مرغ گوشتی در مسیر جدید همراهی کند.

متقی فرد اظهار داشت: فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در پرداخت به موقع و ارزان تسهیلات، عامل استقبال خوب سهامداران و کشاورزان برای سهم آوری و استفاده از مزایای این صندوق ها در کشور شده است .

وی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از جمله برنامه های اصلی صندوق ها عنوان کرد و گفت: بیشتر این صندوق ها نوپا و در ابتدای راه هستند و اتصال به بانک ها و دریافت تسهیلات از آنها، انجام پروژه های مشارکتی از برنامه های آتی و مد نظر آینده صندوق ها است.

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین افزود: تاکنون توسط اعتبارات این صندوق به هفت فعالیت اثربخش و از نوع ویژه از جمله بخش آبیاری نوین، اصلاح زمین ها درختان انگور، کلینیک های گیاه پزشکی، صنایع تبدیلی، بذرهای گواهی شده، تامین خوراک پرورش دهندگان ماهی و تامین منابع مالی تعاونی های مرغ داران گوشتی تسهیلات پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *