تسهیلات صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به زنجیره های تولید داده می شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ شهریار رستمی ظهر چهارشنبه ۴ آذرماه امسال در جمع تشکل های کشاورزی عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در سالن کنفرانس اداره دامپزشکی قزوین اظهارداشت: در حوزه کشاورزی با مشکلاتی از جمله تخصیص محدود منابع، عوامل تولید، مکانیزاسیون، نیروی کار و سرمایه مواجه هستیم که اگر روش های همچنان سنتی باشد، مشکلات تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: برای تامین منابع مالی در گذشته نگاه ما جزیره ای بوده لذا در هر بخش مانند زراعت، باغبانی، دام و طیور، منابع جداگانه تخصیص یافته و هزینه شده است که این روند باید اصلاح شود.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی تصریح کرد: آنچه در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رویکرد جدید در فعالیت صندوق ها پیش بینی شده، شناسایی زنجیره های تولید و حمایت از آنها با اعتبارات صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

رستمی بیان کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی علاوه بر ترغیب تولیدکنندگان برای مشارکت بیشتر توانسته اند با اعتبارات تزریق شده با اصلاح روش های خود به بهبود تولید، تامین ماشین آلات و نهاده ها به توسعه واحدها و بهره وری در کار هم کمک کنند.

وی افزود: در گذشته فقط برداشت نقدی در صندوق ها مطرح بوده و نظارت موثری بر عملکرد توزیع تسهیلات نبوده و تولیدکنندگان در برابر نوسانات طبیعی منفعل بودند و امکان محاسبه هزینه، فایده تولید برای تداوم سرمایه گذاری وجود نداشت که این ناپیوستگی در اجرا نیز مشکل ساز بود که این وضعیت در حال اصلاح شدن است.

رستمی اظهار داشت: توجه به سیاست ها و برنامه های دولت در بخش کشاورزی در سیاست های صندوق هم مهم است و با الگوی جدید دنبال افزایش بهره وری سرمایه و کیفیت در خدمات و نظارت بهینه و موثر بر عملکرد و تامین نهاده ها، حضور مناسب در بازار و ایجاد پیوستگی در فرآیند تولید هستیم.

تقویم کشاورزی استان قزوین تهیه شود

مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: از مسئولان استان قزوین درخواست می کنیم، تقویم کشاورزی استان را تهیه و تدوین کنند تا بتوان برنامه سالانه زیربخش ها را در خصوص میزان تولید، ظرفیت واحدهای کشاورزی، نیازهای اعتباری، فنی و نیازسنجی تهیه کرد.

وی گفت: با این کار می توان بهره وری سرمایه و کیفیت خدمات را افزایش داد و مدیریت متمرکزی بر بازار اعمال کرد تا خدمات صندوق با توجه به امکانات و منابع محدود مالی و متناسب با مشارکت مالی و سرمایه گذاری تولیدکنندگان در هر زیربخش محاسبه و تعیین شود.

 

رستمی اظهارامیدواری کرد: زنجیره تولید در محصولات انگور، کشمش و مرغ گوشتی در استان قزوین شکل گرفته و راه اندازی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *