تخصیص ۲۰ میلیاردریال اعتبار برای اجرای زنجیره حمایتی شیر

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس برای اجرای مدل ارائه خدمت زنجیره خرید و فروش شیر با مشارکت سهام داران، کارخانه های شیر و مرکز جمع آوری شیر بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به این مدل تخصیص داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی،مهدی روشن، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس گفت: چهار رکن کارخانه شیر، مرکز جمع آوری شیر، صندوق و دامدار برای نخستین بار در چرخه حضور دارند و دامداران ماهانه با فروش شیر وجه آن را دریافت می کنند و از ابتدای اجرای این طرح در تیرماه سالجاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به این مدل توسط صندوق تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: مشکلات فراوان پیش روی دامداران در فروش شیر و عدم دریافت وجه آن در زمان فروش موجب تعطیلی واحدهای دام سنگین در شهرستان و ناامیدی دامداران از تولید شده بود.

روشن تصریح کرد: بنابراین این تسهیلات در قالب خط اعتباری به کارخانه شیر در ازای تضمین ارائه شده تعلق گرفته و کارخانه متناسب با تسهیلات تعریف شده نسبت به خرید  شیر اقدام  می کند و دامداران نیز متناسب با فروش شیر وجه آن را از محل صندوق دریافت می نمایند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس گفت: وجه شیر خریداری شده به حساب کارت اعتباری «خدمت کارت» دامداران واریز می شود و دامداران مجاز می باشند نسبت به تامین خوراک و علوفه دام مورد نیاز خود از محل مراکز توزیع تعریف شده اقدام نمایند. این مراکز با نظر خود دامداران تعریف و وجه شیر در مسیر تامین خوراک دام مصرف می گردد .

وی اظهار داشت: در این مدل کیفیت شیر، نحوه پرداخت وجه شیر خریداری شده، کاهش هزینه خوراک دام به دلیل رقابت بین مراکز توزیع، افزایش تولید مد نظر بوده و تاکنون با اجرای این مدل در این بازه این مهم تحقق یافته است.

روشن گفت: در این راستا تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ تن شیر تاکنون از دامداران شیر خریداری و وجه آن به حساب دامداران واریز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *