تجلیل از ۴۰ تولیدکننده سهام دار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار

از ۴۰ تولیدکننده و بهره بردار بخش کشاورزی سهام دار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار در روز سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ با حضور مسئولان شهرستانی تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛در آئین نکوداشت ایام الله دهه فجر از ۴۰ تولیدکننده و بهره بردار بخش کشاورزی سهام دار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار در روز سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ با حضور مسئولان شهرستانی تجلیل شد.

رسول سلگی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شهرستان شهریار با ۱۸ هزار و ۸۳۰ هکتار عرصه کشاورزی معادل ۱۰و ۳دهم درصد سطح کل اراضی استان  را دراختیار دارد و به عنوان نگین سبز غرب استان تهران شناخته می شود.

وی با بیان اینکه ۵۳۷۰ بهره بردار در شهریار مشغول تولید هستند، گفت: ۱۰ درصد جامعه کشاورزی استان تهران در شهرستان شهریار به فعالیت می پردازند که از این نظر به نسبت از متوسط استانی بالاتر هستیم.

سلگی افزود: ۹۲۸۹ هکتار از اراضی شهرستان شهریار به باغات اختصاص دارد و سالانه ۱۷۸ هزارتن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.

وی سطح زیرکشت محصولات زراعی شهریار را ۵هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تولید محصولات زراعی شهریار به ۱۶۷هزارتن می رسد؛ این درحالی است که ۲۳۰۰هکتار سالانه دو کشتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار اضافه کرد: گوجه سبز شهریار زبانزد کشور است؛ علاوه بر این شهریار در تولید آلو، هلو و شلیل رتبه نخست و در تولید قارچ رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تولید ۹۲هزارتن شیر در شهریار افزود: شهرستان شهریار با تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی طیور و آبزیان و محصولات گلخانه ای، سالانه ۴۶۳هزارتن محصولات کشاورزی تولید می کند.

فرماندار شهریار نیز با حضور در این مراسم و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدا را شاکریم که انقلاب ما در چهلمین سال پیروزی، به رشد و اعتلای کامل رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر ایثار و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آرمان های راستین امام راحل نبود، این نهال تا این اندازه رشد نمی کرد.

گفتنی است، تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان شهریار طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان، جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاون بهبود تولیدات دامی استان تهران، ائمه جمعه شهریار و شهرستان های تابعه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار و جمعی از بهره برداران شهرستان در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهریار تجلیل شدند.

شایان ذکر است؛ در انتهای مراسم فروشگاه و عاملیت عرضه نهاده های کشاورزی و گیاه پزشکی این صندوق افتتاح شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *