تأمین نقدینگی لازم برای واحدهای پرورش شترمرغ در طبس

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس گفت: با اعطای تسهیلات از محل منابع داخلی این صندوق به مبلغ ۱۰۰۰میلیون ریال، نقدینگی لازم برای تهیه علوفه و دان موردنیاز واحد پرورش شترمرغ شرکت کشت و صنعت همت شهرستان طبس تأمین شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛رسول کرمی؛مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس افزود:این واحد پرورش شترمرغ در حال حاضر دارای ۳۰۰قطعه جوجه شترمرغ، ۲۰۰قطعه شترمرغ پرواری و۸۰ شترمرغ مولد می باشد که صندوق توانست در زمان مناسب با در اختیار گذاشتن تسهیلات فوق مشکل نقدینگی واحد مزبور را مرتفع کند.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای مدل ارائه خدمت تآمین نهاده های کشاورزی با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان طبس  این مدل ارائه خدمت اجرا شد.

کرمی تصریح کرد: این طرح با معرفی این اتحادیه به پست بانک و جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۵۳۰۰میلیون ریال با کارمزد ۱۰درصد از طریق صدور کارت اعتباری توسعه کشاورزی برای کشاورزان متقاضی، توسط بانک توسعه تعاون درحال اجرا می باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس افزود: از ابتدای سال مالی ۹۵-۹۶ با توجه به  ضرورت حل مشکل و کمبود نقدینگی اتحادیه شرکتهای تعاونی و روستایی و شرکتهای زیرمجموعه آن به منظور تهیه نهاده های موردنیاز کشاورزان (کود، بذر، سم) جمعا مبلغ ۵۰۰۰میلیون ریال تسهیلات از محل منابع داخلی صندوق به این شرکتها پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *