بیش از ۹۱ درصد از واکسن های دامی در کشور تولید می شود.

به نقل از ماهنامه کشاورزی، دامپروری، غذایی و صنایع وابسته برزگر و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ سید محمد آقا میری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از خط تولید واکسن های تب برفکی و لمپی اسکین شرکت دانش بنیان ویرا واکسن شایا، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت شرکت های دانش بنیان و کار آفرینانی که برای توسعه کشور و افزایش نفوذ دانش بنیان در بخش کشاورزی تلاش می کنند، بیان کرد وزارت جهاد کشاورزی بر اساس سیاست های خود در حوزه کشاورزی و برای رشد تولید، در همه ارکان تولید نقش حمایتی بر عهده دارد تا شعار مهار تورم، رشد تولید را در بخش کشاورزی عملی کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید واکسن در کشور گفت سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور مورد نیاز است که در حدود ۵۵۰ میلیون دز در کشور تولید می شود. وی تصریح کرد حدود ۵۰ میلیون دز واکسن دامی به جهات مختلف از جمله به صرفه نبودن از نظر اقتصادی وارد می شود اما در این زمینه تقاضا داریم که ۹ درصد واکسن دامی وارداتی نیز در کشور تولید شوز، زیرا باید در این واکسن نیز خودکفا شویم. وی با تاکید بر کیفیت واکسن های دامی تولیدی در کشور، افزود کیفیت این محصولات هیچ گونه تفاوتی با واکسن های خارجی نداشته، ندارد و نخاهد داشت زیرا دانش آن ها یکی است و چه بسا اثر بخشی برخی از واکسن های تولیدی در کشورمان نیز از وارداتی آن بیشتر باشد. وی درباره تولید واکسن های طیور در کشور گفت نیاز کشور به واکسن طیور در طول یک سال حدود ده و نیم میلیارد دز است که ۲۵ درصد آن در کشور تولید می گردد.

سیدمحمد آقامیری ادامه داد از تولید حمایت می کنیم به خصوص اینکه تولید در بخش خصوصی باشد، اعتقاد دارین این حمایت باید انجام شود تا تولید در بخش خصوصی رونق گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *