اجرای طرح زنجیره تولید توسط صندوق استان بوشهر در خصوص محصولات خرما، میگو و سبزیجات ‏

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛  سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترک با رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مدیره که در روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزار شد، گفت: از اینکه تصمیم جلسه گذشته  عملیاتی شده است و  سه محصول خرما، میگو و صیفی و سبزیجات به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد، خدا را شاکریم.

وی افزود: درخصوص بخش میگو تا حدود زیادی جلو رفته ایم و نسبتاً هم نتیجه خوبی در حال شکل گیری است و لذا تا آخر آذرماه سال ۹۴ هم در این بخش وقت می گذاریم تا بحث طرح میگو را نهایی شده تلقی نمائیم و سرمایه مورد نیاز را انشاالله تامین می نمائیم.

رضوی اردکانی با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید استان بوشهر گفت: این طرح باید به عنوان زنجیره نمونه کشور عملیاتی و به کشور تحویل داده شود. از طرفی باید طرح زنجیره تولید خرما را نیز تا پایان اسفندماه امسال تهیه نمائیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه بر روی زنجیره مرغ هم در حال کار هستیم، تصریح کرد: باید ببینیم در طرح زنجیره تولید مرغ به نتیجه ای خواهیم رسید یا خیر.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی:

اجرای طرح زنجیره میگو و نخلیات را  باید کامل کرد

ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هم گفت: پیرو جلسه قبل برای افزایش بهره وری باید ببینیم چگونه میتوانیم از ظرفیت صندوق به نفع بخش استفاده کنیم.

وی افزود: قرار بود برای میگو و نخلیات طرح زنجیره را کامل طراحی کنیم. امروز اینجا هستیم تا با هم، همفکری و هماهنگی نمائیم. تا ببینیم براساس ظرفیت ها و کارهایی که شما انجام داده اید چه کاری باید انجام دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی:

صندوق باید براساس برنامه ششم کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه ریزی کند

علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گزارشی از وضعیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر از جمله موضوع افزایش سرمایه صندوق، برگزاری مجامع و جلسات هیات مدیره، ترکیب هیات مدیره و درصد سهام زیربخش های کشاورزی صندوق مطالبی ارائه کردو گفت: باید تعادل بخشی و سهم زیربخشها در طرح بازنگری انجام شود.

وی افزود: تدبیر لازم برای تامین و تجهیز منابع برای افزایش سرمایه سهم دولت نیز باید صورت گیرد و برای زیربخشهایی که تشکل ندارند، تشکل ایجاد شود. از طرفی برنامه صندوق براساس برنامه ششم کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه ریزی شود.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ادامه تشکیل اتاق فکر و کارگروه رشد و توسعه را در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر را خواستار شد.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر:

براساس پیش بینی ها  ۱۲۵۰۰ تن میگو در سال ۹۵ برداشت می شود

عبدالرسول بهنام راد، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر گفت: ما بر روی زنجیره تولید در سه زیربخش میگو، گوجه فرنگی و نخلیات کارهایی انجام دادیم و جلساتی با معاونان ذیربط نیز داشتیم و مقرر شد در دو محصول استان ورود جدی داشته باشیم.

وی افزود: در بخش میگو پرورشی سر حلقه پرورش دهندگان و در خرما سر حلقه تولیدکنندگان مشخص شد و در قالب دو طرح مهم مطرح و در شرکت مادر در حال پیگیری است که ما امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم. همچنین کمیته فنی برای بخش میگو تشکیل داده ایم و پیش بینی شده است به میزان  ۱۲۵۰۰ تن در سال ۹۵ میگو برداشت شود.

 

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ما برای تحقق زنجیره تولید میگو به مبلغ ۳۴/۵میلیارد تومان نیاز داریم، با عنایت به اینکه ۱۵/۵ میلیارد تومان اعتبار نزد آنان است، حدود ۱۸/۹میلیارد تومان نیاز داریم که از منابع صندوق و شرکت مادر و یا بانک باید تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *