بهره مندی مؤثر از ظرفیت ها با بکارگیری مدلهای ارائه خدمت در صندوقها ‏

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ این جلسه مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق پیشوا برگزار گردید.  

باید در ظرف وجودی صندوق، خدمات را ارتقاء دهیم

در ادامه ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از بازار متشکل پولی جدا هستند؛ ما باید در ظرف وجودی صندوق، خدمات را ارتقاء دهیم.

شمس تصریح کرد: با اصلاح مدل ارائه خدمت می تواند از ظرفیت های بیشتری برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کنید و موجب رونق این بخش در شهرستان پیشوا شوید.

 داریوش اعرابی، مدیر امور مجامع و نمایندگان گزارشی از وضعیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا بیان کرد و گفت: در خصوص موضوع افزایش سرمایه صندوق، برگزاری مجامع و جلسات هیات مدیره، ترکیب هیات مدیره و درصد سهام زیربخش های کشاورزی صندوق مطالبی هست که باید حل شود.

رحیم نظری گوران، مدیرتوسعه عملیات و بهبود بهروری هم گفت: طرح تاسیس صندوق در مدت زمان کوتاهی در ابتدای تاسیس صندوق تهیه شد و میزان سهام عادلانه توزیع نشد و انشاا… در طرح بازنگری تاسیس بر طرف خواهد شد. هم اکنون کف برای هر سهامدار ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: لیست افزایش سرمایه پیشوا هنوز از طرف ناظر و هماهنگ کننده تائید و به شرکت ارسال نشده است. برای بالا بردن کف و سقف سرمایه مشکل سهم دولت را هم داریم.

شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلاتهم در این جلسه گفت: یکی از مشکلات و محدودیت های صندوق پیشوا سرمایه کم صندوق است. از مبلغ ۹۸۰ میلیون سرمایه صندوق مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان توزیع شده است.مدیریت صندوق پیشوا حلقه های مختلف زنجیره تولید را تنظیم کنند.

وی افزود: صندوق از منابع بانکها استفاده نکرده است.همچنین باید گزارش دهی های صندوق را بیشتر کنید.

 

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا:

مبلغ ۸۰۰ میلیون برای افزایش سرمایه صندوق در نظر گرفته شده است

رضا عرب محمد حسینی، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا هم گفت: یکی از مشکلات ما تعداد سهامداران زیر یک میلیون تومان است و پرداخت تسهیلات حداکثر ۳ برابری مقرون به صرفه برای آنها نیست.

وی افزود: هم اکنون مبلغ ۸۰۰ میلیون به عنوان سهم دولت برای افزایش سرمایه صندوق در نظر گرفته شده است و ما سعی می کنیم سرمایه بخش خصوصی را جذب نمائیم. مچنین فضای مناسبی را برای دفتر صندوق از مرکز خدمات سابق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در نظر گرفتیم.

عرب حسینی اظهار داشت: ۱۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای داریم و به دنبال راه اندازی پایانه ای برای صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان هستیم. در خصوص توانمند سازی کشاورزان نیز هنوز کاری نکردیم و از طریق صندوق به دنبال توانمند سازی کشاورزان هستیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا:

بیشترین سرمایه گذاری در صندوق در زیر بخش باغبانی و زراعت است

حسین تاجیک خاوه، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: اعضاء هیات مدیره از سرشناسان و خبرگان کشاورزی شهرستان هستند.۷۹ درصد از سهامداران زیر یک میلیون تومان سهم دارند و اینها در همه زیر بخش های کشاورزی هستند و اینها ۳ درصد تسهیلات گیرندگان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: بیشترین سرمایه گذاری در صندوق را  زیر بخش باغبانی و زراعت تشکیل می دهند اما در طرح تاسیس صندوق در شهرستان در زمان تشکیل صندوق به درستی این موضوع دیده نشده است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه خرید کود شیمیایی و سبوس نیز مشارکت داشته ایم، تصریح کرد: در زمینه تهیه کارتن برای گلخانه داران موثر وارد شدیم و توانستیم قیمت کارتن را در منطقه تنظیم کنیم. همچنین علاقمند هستیم از راهنمایی بزرگواران استفاده کنیم که به طور مثال برای پرداخت تسهیلات سهامداران کم سرمایه چه کار کنیم و به چه شیوه ای عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *