برگزاری ۱۳ دوره آموزشی گیاهان دارویی توسط صندوق زنان ارومیه

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان شهرستان ارومیه از برگزاری ۱۳ دوره آموزشی گیاهان دارویی در روستاهای مختلف در ماه های اردیبهشت و خرداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سلیمه نصیری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان شهرستان ارومیه با بیان این خبر افزود: این دوره های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی شهرستان ارومیه و با هدف ترویج گونه گیاهان دارویی که در سلامتی، معیشت و اقتصاد مردم هر منطقه ای موثر است، برپاشد.

وی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با وجود مساحت کم به علت داشتن موقعیت اکولوژیکی، بافت جمعیتی و فرهنگی از شرایط خاصی برخوردار بوده و دارای عرصه های گسترده طبیعی و کشاورزی مستعد برای گسترش بهره برداری و کاشت گیاهان دارویی است.

نصیری تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان شهرستان ارومیه از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با برگزرای دوره های آموزشی گیاهان دارویی در روستاهای مختلف شروع کرده و پس از برگزاری دوره آموزشی حدود ۱۰۰ هزار نشاء گیاهان دارویی گل راعی، آویشن باغی، بادرنجبویه، اسطوخودوس و گل گاو زبان از طریق مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خریداری و در اختیار سهام داران صندوق قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان شهرستان ارومیه با بیان اینکه از اواخر سال ۱۳۹۶ جلسات مختلف با شرکت اندیشکده زیست بان هرمس در زمینه جمع آوری و خشک کردن گیاهان دارویی برگزار شد و آموزشهای لازم به سهام داران صندوق و علاقمند به فعالیت در زمینه گیاهان دارویی ارائه شد، گفت: از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ جمع آوری گیاهان دارویی آغاز و سهام داران صندوق در هر روستا به جمع آوری گونه های گیاهی در منطقه خود اقدام کردند که بازخورد بسیار خوبی داشت و مورد استقبال سهام داران صندوق قرار گرفت و روز به روز بر تعداد نفراتی که مشغول به کار شدند افزوده و حجم کار نیز افزایش یافت.

نصری افزود: سهام داران صندوق ضمن جمع آوری گیاهان دارویی با توجه به آموزش هایی که از طرف شرکت هرمس به آنان داده میشد، به حفظ گونه های گیاهی در طبیعت نیز توجه خاص داشتند و گاها بذر گیاهان برداشت شده را نیز در طبیعت پخش می کردند.

وی گفت: امسال نیز همکاری با شرکت هرمس طبق ضوابط و مقررات تعیین شده آغاز شد و طی خرداد ماه سهام داران صندوق حدود ۱۷۳ کیلو انواع گیاهان دارویی خشک شده را به شرکت هرمس ارسال کردند و طی مدت همکاری با شرکت هرمس ۱۵۳۶ کیلو انواع گیاهان دارویی جمع آوری، خشک و ارسال شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *