برگزاری کارگاه آموزشی توان‌افزایی تعاونی‌ها در حوزه کارآفرینی توسط صندوق منابع طبیعی چهار محال و بختیاری

کارگاه آموزشی توان‌افزایی تعاونی‌ها در حوزه کارآفرینی و معیشت‌های جایگزین توسط صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ کارگاه آموزشی توان‌افزایی تعاونی‌ها در حوزه کارآفرینی و معیشت‌های جایگزینبا موضوع ظرفیت‌های مشارکت، همکاری و کارآفرینی در منابع طبیعی، آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و  نقش صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در حمایت از و پشتیبانی از تعاونی‌ها با استادی کارشناسان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توسط صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با حضور علی محمدی‌مقدم، مدیرکل، معاونین، روسای ادارات ستادی و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل، روسای هیات مدیره شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی، کارشناسان ادارات منابع طبیعی استان مدیران عامل و روسای هیات مدیره شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی استان در هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان خانه معلم شهرکرد برپا شد.

ابتدا هومان خاکپور، رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در این کارگاه آئین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور (مصوبه هیئت‌وزیران) در خصوص واگذاری پروژه‌ها به تعاونی‌ها را در قالب پاورپوینت ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام بزرگ و مثبتی بود که توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام‌شده است و باید تعاونی‌ها مطالبه گری خود را در خصوص بند ب ماده ۲۹ از اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و از این فرصت بزرگی که برای آن‌ها مهیا شده است نهایت استفاده را ببرند.

خاکپور تأکید کرد: تنها خواسته اداره منابع طبیعی از شما این است که کارها را به مردم و بهره‌برداران در عرصه بسپارید.

سید علی میران جدی رئیس اداره توسعه سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، به استقرار زنجیره‌های ارزش و ارائه خدمات مناسب در حوزه تولید تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات متنوع باید جزو فعالیت‌های اصلی صندوق استان باشد.

وی تصریح کرد: صندوق باید به دنبال مدل ارائه خدمت باشد، بدین گونه که صندوق به تعاونی‌ها و تشکل‌های تحت پوشش خود و  تشکل‌ها به سهامداران حقیقی خود خدمات ارائه دهند.

میران جدی اظهارات داشت: تسهیلات صندوق باید بتواند در حفظ و حراست منابع طبیعی نقش داشته باشد و نیز صندوق باید درفروش محصولات تولیدی تعاونی‌ها به آن‌ها کمک کند. خوشبختانه دیدگاه اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با دیدگاه و اهدافی که شرکت مادر تخصصی دنبال می‌کند یکی است.

علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این صندوق‌ها با سرمایه اندک قدم‌های مؤثری را برداشته و در دو سال گذشته در تأمین نقدینگی برای تأمین نهاده موردنیاز به اداره منابع طبیعی کمک کرده است. وی بیان کرد: برای افزایش سرمایه سهام دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی این استان می‌توان از محل فروش اموال و املاک مازاد وزارت جهاد کشاورزی (ماده ۱۲)، تبصره ۳ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و … بهره برد.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: در قالب آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور می‌توانیم در سال ۹۸ پروژه‌های بیشتری در حوزه‌های حفاظت، احیاء و اصلاح منابع طبیعی را به تعاونی‌ها واگذار کنیم و در همین راستا از تعاونی‌ها انتظار داریم به استقرار زنجیره‌های ارزش توجه بیشتری کنند.

گفتنی است در این جلسه احسان اسمعیلی-کارشناس پیگیری توسعه سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات ستادی و کارشناسان آموزش و ترویج  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل و رؤسای هیئت‌مدیره شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی استان در هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان خانه معلم شهرکرد گرد هم آمدند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *