برگزاری همایش «حکمرانی آب» توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: با حمایت مالی و معنوی این صندوق همایشی از سلسله نشست‌های زیست‌بوم استان مرکزی با موضوع «حکمرانی آب»، در روز دوشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ محمدرضا خالقی اردهالی،مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: با حمایت مالی و معنوی این صندوق همایشی از سلسله نشست‌های زیست‌بوم استان مرکزی، در روز دوشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ با موضوع «حکمرانی آب» با سخنرانی مهدی فصیحی هرندی و با استقبال پرشور جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگانی از بخش خصوصی در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

وی افزود: این همایش با حضور استاندار مرکزی، معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی و مدیران و ۴۰۰ تن از اقشار مختلف مردم از کشاورزان، استادان و دانشجویان، فعالان داوطلب تشکل‌های محیط زیستی، اتحادیه تعاونی‌های تولید، نظام صنفی کارهای کشاورزی، نظام‌مهندسی کشاورزی، خانه کشاورز، اتاق بازرگانی، تعاونی‌ها و سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی تشکیل شد.

خالقی اردهالی اظهار داشت: در ابتدا همایش فیلم مستند «تالان» با موضوع نحوه بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در ۵۰ سال گذشته، پخش شد. سپس مهدی فصیحی هرندی دکتری حکمرانی آب از دانشگاه دلفت هلند و فوق دکتری دیپلماسی آب از دانشگاه تافتز آمریکا به مدت پانزده دقیقه از منظر دیپلماسی و منش حکمرانی آب در ایران به سخنرانی پرداخت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: در پایان در پنلی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، مدیرعامل آب منطقه‌ای، دکتر فصیحی، محمدصادق دهقانی (کارگردان فیلم) و محمدجواد سمیعی (پژوهشگر آب و تهیه‌کننده فیلم) به پرسش‌های حاضران پاسخ دادند و از منتخبین تقدیر شد.

گفتنی است؛ مستند «تالان» جایزه بهترین مستند نیمه بلند دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران را کسب کرده است و برای نخستین در استان مرکزی و با حمایت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در راستای برنامه‌های آموزشی صندوق برای بهبود بهره‌برداری از منابع آب با مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *