برگزاری مجمع عمومی ۱۰ صندوق کشاورزی زنان روستایی

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شرکت مادر تخصصی، محمد تقی شریعتی، مشاور مدیرعامل در پروژه صندوق حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری از برگزاری مجمع عمومی تمام ۱۰ صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۳ خبر داد و افزود: این صندوق ها در قالب شرکت سهامی خاص فعالیت دارند و تابع قانون تجارت هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۶۳۵۴ عضو زن روستایی، سهامدار این ۱۰ صندوق در  شهرستان های مرودشت، شیراز و استهبان استان فارس، ارومیه و سلماس در استان آذربایجان غربی، سرایان و درمیان در استان خراسان جنوبی، زابل در استان سیستان و بلوچستان و دشتستان در استان بوشهر هستند.

مشاور مدیرعامل در پروژه صندوق حمایت از توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری اظهار داشت: سرمایه این ۱۰ صندوق به ۳۳۴۹۰.۱۶ میلیون ریال افزایش یافته است.

شریعتی تصریح کرد: همچنین از سال ۱۳۹۰ که اولین صندوق زنان شهرستان تشکیل شده تاکنون بیش از ۱۰ هزار فقره وام به اعضا برای فعالیت های کشاورزی و صنایع روستایی  پرداخت شده است.  چرا که هدف از تشکیل این صندوق ها تامین و تجهیز منابع مالی و اعتباری برای توانمندسازی فعالیت های کشاورزی زنان روستایی عضو صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی است.

وی  گفت: در مجموع از ابتدای تاسیس تاکنون، این صندوق ها رشد چشمگیری در تعداد سهامداران، صندوق های اعتباراتی خرد، سرمایه و تسهیلات اعطایی داشته است و هیچ گزارش معوقه ای در بازپرداخت نبوده است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *