برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی در روستاهای سهام دار صندوق زنان روستایی ارومیه

دوره های آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی در روستاهای سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان ارومیه با همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سلیمه نصیری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری شهرستان ارومیه گفت: این صندوق پیرو جلسات برگزار شده در فرمانداری شهرستان ارومیه برای توانمندسازی سهام دار صندوق و گسترش فعالیت در زمینه گیاهان دارویی و در نظر گرفتن احیاء دریاچه ارومیه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی با همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی در ۱۳ روستا کرد.

وی افزود: در این دوره های یک روزه درباره مصرف بهینه آب، کشت گیاهان مقاوم به کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب،انواع گیاهان دارویی مقاوم و قابل کشت در استان، فرآوری گیاهان دارویی، تهیه اصولی عرقیات گیاهی، اسانس گیری توضیحات کامل ارائه شد.

نصیری اظهار داشت: همچنین مقرر گردید دوره های تکمیلی نیز برگزار شود تا ۳۰ تن از بین شرکت کنندگان در جلسات اولیه انتخاب و برای فعالیت در زمینه گیاهان دارویی به صور طرح پایلوت و مشترک با اداره منابع طبیعی در زمینی که از طرف اداره منابع طبیعی در اختیار صندوق قرار داده خواهد شد، شروع به فعالیت کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *