برگزاری جلسه هم اندیشی راهکارهای توسعه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز

جلسه هم اندیشی راهکارهای توسعه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز در روز یکشنبه ۲۳ مهرماه در دفتر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ محمدنافع علایی نیا، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز با اشاره به وضعیت موجود صندوق شهرستان سقز لزوم رشد صندوق شهرستان سقز  با توجه به پتانسیل های بخش را یادآور شد گفت: پیش بینی می شود که مبلغ افزون بر ۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی را برای افزایش سرمایه  صندوق شهرستان و تأمین سهم دولت اختصاص یابد.

رحیم نظری گوران؛ مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری درر بخش کشاورزی گفت: با ترویج اهداف و عملکرد صندوق شهرستان از طریق مدیریت هماهنگی ترویج و کشاورزی شهرستان و مسئولان مراکز خدمات دهستان های شهرستان و اعضای هیئت مدیره صندوق در میان بهره برداران شهرستان را میسر دانست و اهتمام بر جذب عمده بهره برداران در موازات با افزایش سرمایه صندوق شهرستان را موجب تقویت صندوق شهرستان و واگذاری عاملیت اعتبارات دولتی از جانب سازمان جهاد کشاورزی استان به صندوق شهرستان سقز مطرح ساخت.

وی حمایت شرکت مادر تخصصی از صندوقهای شهرستانی علی الخصوص صندوق سقز را خاطر نشان کرد و لزوم الگوبرداری از وضعیت و عملکرد صندوق استان با ۳۵۰میلیارد ریال سرمایه که با اعتماد سازی و صداقت در گفتار و عمل محقق گردیده است را لازم بیان داشت و با توصیه به هیات مدیره صندوق شهرستان سقز جذب حداکثری متقاضیان و بهره برداران جهت سرمایه گذاری در صندوق شهرستان را مورد تاکید قرار دادند.

نظری گوران به این نکته که هیات مدیره می تواند با تصمیمات سازنده موجبات رشد صندوق را فراهم سازند انشالله شاهد افزایش سرمایه صندوق سقز به ۱۰میلیارد تومان باشیم و نیز عدالت در قبال کلیه سهامداران رعایت گردد.

در ادامه خالد جعفری، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان و ناظر و هماهنگ کننده صندوق های شهرستانی این استان ضمن با تاکید بر ضرورت تشکیل چنین جلساتی برای انجام همفکری در میان بهره برداران بخش و اعضای هیات مدیره صندوق که موجبات رشد صندوق و بالطبع افزایش توان خدمات رسانی به کشاورزان را مهیا می سازد، استفاده از ظرفیت پیش بینی شده سال جاری در جذب سهم دولت از منابع استانی با وجود موافقت نامه منعقده، با مشارکت فعال بخش خصوصی در شهرستان سقز را حائز اهمیت توصیف کردند.

وی هدف گذاری آینده صندوق شهرستان را برای دست یافتن به حداقل سرمایه ۴۰۰ملیارد ریالی برای تاثیر گذاری در بخش کشاورزی شهرستان دور از دسترس ندانست.

جعفری ایجاد باور به عملکرد و اهداف صندوق درمیان بهره برداران شهرستان توسط مسئولان مراکز خدمات دهستانها، سهامداران فعلی و اعضا هیات مدیره صندوق در توسعه صندوق شهرستان سقز را بسیار موثر عنوان داشت و توسعه صندوق همراه با نظارت کافی و هدفمند موجبات حمایت از زنجیره های تولید بخش در شهرستان را نیز فراهم خواهد کرد و همچنین جذب حداکثری بهره برداران شهرستان بر اساس طرح تاسیس صندوق شهرستان را در پی خواهد داشت.

در ادامه جلسه با طرح سوالات مرتبط با موضوع جلسه از جانب حاضران و پاسخگویی از خالد جعفری و رحیم نظری گوران ادامه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *