بررسی راهکارهای توسعه صندوق بخش کشاورزی جنوب کرمان ‏

راهکارهای توسعه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی و مدیران استانی جنوب کرمان بررسی و تجزیه و تحلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، جلسه اتخاذ راهکارهای توسعه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان در شرکت مادرتخصصی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه در ساعت ۷.۳۰ صبح با حضور سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام، ابوالقاسم شمس و علیرضا اشرفی، اعضای هیئت مدیره، داریوش اعرابی، مدیر امور نمایندگان و مجامع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاوری و درینی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و آقای شهابی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان برگزارشد.

مهندس شهابی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان در این جلسه در ابتدا به اهمیت و جایگاه صندوق در توسعه بخش کشاورزی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: ما اولین صندوق بودیم که مجامع را برگزار کردیم.

وی افزود: مشکل صندوق پائین بودن سرمایه آن بوده چنانچه مجموع سرمایه صندوق هم اکنون ۲.۶ میلیارد تومان است.از سوی دیگر از ۲۰ آبان ماه سال ۹۱ آگهی افزایش سرمایه داده ایم. پیشنهاد می شود برای افزایش سرمایه افراد حقیقی نیز بتوانند وارد صندوق شوند.

مهندس درینی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم به پتانسیل های منطقه جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: ما در جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار در کشور رتبه اول تا پنجم هستیم. همچنین در جذب اعتبارات بانک کشاورزی در رده اول تا سوم کشور قرار داریم. بنابراین با توجه به ظرفیت های موجود منطقه باید راهکارهای تقویت و افزایش سرمایه صندوق را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: باید از ظرفیت استانداری برای توسعه صندوق کمک گرفت و تقاضای کمک و حمایت برای افزایش سرمایه صندوق از طریق راهکارهای مناسب را داریم و در خواست کرد که ورود افراد حقیقی به صندوق نیز بررسی شود.

 مهندس عبدالکریم رضوی اردکانی در پایان گفت: با توجه به تمام فعالیت های صورت گرفته در صندوق جنوب کرمان هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد. صندوق، سازمان و شرکت مادر باید برای مشکلات پیش رو تدبیر کنند و در منطقه کار فرهنگی، ترویجی و توجیهی انجام گیرد و شرکت مادر هم باید راه حل های مربوط به توسعه صندوق را پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد برای بررسی راهکارهای افزایش سرمایه  صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان  جلسه ای بین اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی و  درینی، رئیس  سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود و راه حل های توسعه و تقویت صندوق پیگیری شود.

در پایان جلسه مقرر شد که برخی از اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی در آینده نزدیک به منطقه سفر کرده و مشکلات صندوق را آسیب شناسی و راهکارها را بررسی کنند.

در پایان جلسه از سوی سید عبدالکریم رضوی اردکانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی، حکم آقای درینی به عنوان نماینده جدید شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان به وی اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *