بررسی حمایت از زنجیره های تولید در اتاق فکر صندوق استان لرستان

تشکل های غیردولتی فعال در بخش کشاورزی طرح های خود در قالب زنجیره های تولید را در جلسه اتاق فکر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان لرستان که با حضور اعضاء و هیات مدیره صندوق با دستور کار رویکرد حمایت از زنجیره های تولیددر محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی که ساعت ۱۰ صبح روز  پنج شنبه  ۵ آذرماه تشکیل شد، ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، حسین پیرحیاتی، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان لرستان در رابطه با اثرگذاری سرمایه های صندوق در حمایت از تولیدکنندگان در مقاطع مختلف سال و حل مشکلات پیش روی تولید از جمله تدارک بذر گندم و کمک به صادرات دام و تدارک نهاده های دامی و زراعی مطالبی بیان کرد و گفت: باید کاری کنیم که با سرمایه اندک صندوق و با کوتاه کردن بازپرداخت خدمات بیشتری در بخش کشاورزی صورت گیرد.

کریم فرهادیان، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان لرستان آمادگی صندوق را برای حمایت از زنجیره های تولید اعلام کرد و از تشکل های غیردولتی فعال در بخش کشاورزی درخواست کرد: طرح های خود در قالب زنجیره های تولید به صندوق ارائه کنند.

سپس هر یک از حاضران جلسه در رابطه با روش اجرا و مزایای زنجیره های تولید مطالب خود را ارائه کردند و تصمیماتی اتخاذ شد .

در این جلسه مدیرکل امور عشایری و مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری از مدیریت صندوق در رابطه با تأمین سرمایه در گردش صادرات دام زنده عشایر استان به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تشکر کردند و مقرر شد در این رابطه یک طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف صادرات تهیه و اجرا کنند. همچنین طرح زنجیره تولید بذور اصلاح شده توسط اتحادیه شرکت های تعاون روستایی تهیه و تدوین و به کمیته ارائه شد.

از طرفی مقرر شد تا طرح زنجیره تولید مرغ گوشتی با محوریت تعاونی های مرغداران شهرستان ها توسط معاونت امور دام سازمان و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد . همچنین مقرر شد مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان زمینه آموزش لازم برای ایجاد زنجیره های تولید را از بین تشکل های تولیدی فراهم نماید و یک طرح الگویی را در این زمینه ارائه کند و طرح زنجیره تولید تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی توسط شرکت خدمات حمایت کشاورزی ارائه گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *