بررسی تأمین منابع مالی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کرمان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان گفت: جلسه بررسی منابع مالی برای تأمین سهم دولت در افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان و تحقق اعتبارات ذی ربط در تاریخ ۳۰ خردادماه ۹۷ در محل صندوق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ رضا بمانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان در این جلسه که علی قاسمی، مدیر تجهیز منابع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و وحید میرزائی، مدیرکل سرمایه‌گذاری و تسهیلات استانداری استان کرمان و تعدادی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند، گزارشی از وضعیت این صندوق و عملکرد و فعالیت‌های انجام‌شده صندوق ازجمله پرداخت تسهیلات به سهامداران و پرداخت اعتبارات بلاعوض و همچنین پیگیری‌های تأمین سهم دولت در افزایش سرمایه را ارائه کرد.

وی اظهار داشت: در استان کرمان علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده متأسفانه از محل اعتبارات تبصره ۳ ماده ۳۱ برای افزایش سرمایه دولت به این صندوق تخصیص داده نشده است.

در ادامه علی قاسمی، مدیر تجهیز منابع شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی درباره وضعیت و اهداف صندوق‌ها در کشور نکاتی را بیان کرد و در گزارشی از موافقت‌نامه‌ها، تخصیص و جذب اعتبارات استان‌های کشور از محل تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائم کشور ارائه کرد.

همچنین عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اهمیت و جایگاه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان و رضایت‌مندی مطلوب از عملکرد آن اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان به‌طور غیرمستقیم سهامدار صندوق کرمان هستند باید به این صندوق توجه ویژه و خاص شود تا بنیه مالی صندوق تقویت گردد.

جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اعلام داشت: جایگاه و اهمیت بخش کشاورزی برکسی پوشیده نیست و با توجه به مهم بودن بخش کشاورزی در استان کرمان و تولید محصولات صادراتی و ارزآور بودن آن‌ها نظیر پسته، خرما، مرکبات و… توجه بیشتر به بخش کشاورزی و این صندوق ضروری است.

در پایان جلسه توافق شد تا سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان نسبت به اجرایی کردن تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائم کشور و ابلاغیه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، مساعدت لازم را داشته باشد. و همچنین سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین بخشی از منابع مالی سهم دولت در افزایش سرمایه این صندوق از محل فروش اموال مازاد تلاش خود را به عمل آورد و زمینه اجرایی شدن کامل تبصره ۴ ماده ۱۷ قانون افزایش سرمایه در بخش کشاورزی را فراهم سازدو شرکت مادر تخصصی تمهیدات و اقدامات لازم را برای دریافت مصوبه هیئت دولت در مورد فروش اموال مازاد سازمان بخش کشاورزی استان و دریافت اعتبارات حاصل از فروش اموال از خزانه و اختصاص کامل به صندوق استان تسهیل نماید و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان متعهد ‌گردید متناسب با اختصاص اعتبارات حاصل از تبصره ۳ ماده ۳۱ در استان نسبت به جذب اعتبارات از بخش غیردولتی اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *