رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس؛

با تامین نیازهای تقنینی می توان زمینه های مساعدی را برای خدمت رسانی بیشتر توسط صندوق های حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی فراهم نمود


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با نمایندگان مردم شهرستان های تاکستان، مهریز، دامغان، درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹ دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزادنسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹ در این دیدارهای جداگانه با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی بستری مناسب برای توسعه پایدار هستند، اعلام کرد: این صندوقها براساس ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی پا به عرصه گذاشته اند و تاکنون تعداد ۱۵۶ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح مختلف تشکیل شده است. ۳۲ صندوق استانی، ۱۰ صندوق تخصصی- محصولی، ۱۹ صندوق زنان روستایی و عشایری، ۱۰ صندوق منابع طبیعی و ۸۵ صندوق شهرستانی و در مجموع ۱۵۴ صندوق را تشکیل می دهند. سرمایه این صندوق ها بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال و حداکثر سهم مشارکت دولت در سرمایه این صندوق ها ۴۹ درصد و حداقل سهم بخش غیردولتی ۵۱ درصد است.
وی افزود: این صندوق ها با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به کارگیری سازوکارهای ممکن به دنبال حمایت از تکمیل و تقویت زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی می باشد.
بهزاد نسب تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بهره مندی از منابع اعتباری فراهم شده، امکان استفاده از خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان برای سهام داران و بهره برداران بخش کشاورزی از طریق صندوقها ، میسر شده است. صندوق ها تامین نهاده ها مورد نیاز سهام داران و بهره برداران را از طریق بازارگاههای مناسب فراهم می سازند . از مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده ۸۵ درصد آن در قالب سرمایه در گردش در اختیار سهامداران این صندوق ها قرار گرفته است و آنها از این طریق توانسته اند نهاده های مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تری تامین نمایند و هزینه های تولید را کاهش دهند .

بهزاد نسب در طی این دیدارها با چهار تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شکل گیری صندوق ها که با مشارکت مالی دولت، تشکل ها و تولیدکنندگان صورت گرفته است، برحسب ماندگاری منابع مالی و اثربخشی آن در ارتقای بخش کشاورزی بوده است. صندوق ها با استفاده از ظرفیت های نهادی، به محلی برای تبلور توسعه زیربخش کشاورزی تبدیل شده اند. صندوق ها با کارکردهای اجتماعی و اقتصادی که پیدا کرده اند، با شناسایی و اولویت بندی به تامین نیازهای بخش می پردازند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ادامه داد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی پدیده منحصر به فردی در دنیا هستند که در کشور مان با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی شکل گرفته اند و علیرغم تامین نیازهای سهام داران به دنبال تحقق بخشیدن به سیاست های حاکمیت در بخش کشاورزی هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با ایجاد ظرفیت های قانونی جدید می تواند زمینه های ممکن را برای تقویت و افزایش سرمایه این صندوق ها فراهم سازد و با تامین نیازهای تقنینی زمینه های مساعدی را برای شرکت مادر تخصصی در راستای نظارت، ساماندهی و اعمال وظایف حاکمیتی در بخش کشاورزی فراهم سازند.

گفتنی است؛ این دیدارهای جداگانه با رجب رحمانی؛ محمدرضا صباغیان، علی اکبر علیزاده برمی و حسین گودرزی به ترتیب نمایندگان مردم در شهرستان های تاکستان، مهریز، دامغان، درود وازنا، در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛نمایندگان یاد شده ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های انجام شده توسط صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به بیان ظرفیت های موجود در حوزه های انتخابیه خود پرداختند و در زمینه همکاری های ممکن مجلس شورای اسلامی برای تقویت صندوق های اعلام آمادگی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *