بازدید مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان از برداشت محصول آنغوزه

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان به همراه کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و تحقیقات کشاورزی استان هرمزگان در راستای بازاریابی و فروش، کشت و افزایش کیفیت محصول آنغوزه از برداشت این محصول در شهرستان بستک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛حجت دهقانی فورخورجی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب استان هرمزگان با بیان اینکه استفاده روزافزونی از گیاهان داروئی در جهان می شود و از ۷۰۰۰ نوع گیاهان داروئی کشت شده در جهان تماماً در ایران وجود دارد گفت: متاسفانه از این فرصتها تاکنون استفاده نشده است و آنغوزه یکی از این گیاهان می باشد که بهره بردارن پس از تحمل زحمات و دشواریهای فراوان آن را برداشت ولی به دلیل کمبود نقدینگی ناچار به فروش به قیمت نامناسب می باشند؛ در صورتی که افراد دیگر به قیمت چندین برابر به کشورهایی از قبیل: هند، امارات، چین، ژاپن، فرانسه و آلمان می فروشند.

وی افزود: رایزنی هایی با چندین شرکت در کشورهای مختلف در حال انجام است که در حال حاضر یک خریدار هندی تمایل بیشتری برای خرید آنغوزه را دارد و نمونه هایی از آنغوزه را برای ایشان در اسرع وقت ارسال خواهیم نمود و در صورت توافق در قیمت خرید، قراردادهای لازم با وی منعقد شده تا بتوانیم بهره برداران به صورت مستقیم با تجار مربوطه ارتباط برقرار کنند.

علی حاجبی، معاون تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان نیز گفت: نبود ابزارهای مناسب و برداشت نادرست کشت از مشکلات مهم است و پیشنهاد می شود که به کمک اداره بهره برداری درخصوص کشت و اهلی کردن آنغوزه مطالعات لازم به عمل آید.

در این بازدید کمال پور صفر یکی از بهره برداران آنغوزه گفت: ما مشکلات فراوانی درخصوص برداشت داریم که اساسی ترین آن آموزش در روش های کاشت و تیغ زنی و فروش محصول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *