بازدید از فعالیت سهام‌داران صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان زابل

از فعالیت‌های صندوق خرد روستای ارباب از سهام‌داران صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان زابل توسط شهردار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان زابل در روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ بازدید به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛آزاده میر، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان زابل گفت: شهردار، بخشدار بخش مرکزی شهرستان زابل، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بنجار، امام‌جمعه بنجار و کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی بخش مرکزی از توابع بخش مرکزی شهرستان زابل از فعالیت‌های صندوق خرد روستای ارباب از سهام داران این صندوق بازدید کردند.

وی افزود: صندوق خرد روستای ارباب در سال ۱۳۹۵ با تعداد اعضای ۵۰ تن از زنان روستایی با میزان سرمایه ۱۰۰میلیون ریال تأسیس شد که فعالیت‌های عمده این صندوق صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی عرق‌گیری، کارگاه خیاطی است که با تأسیس صندوق خرد و انجام کار گروهی و همچنین با توجه به حضور نماینده این صندوق در بازدید از فعالیت‌های صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنا روستایی زنان استان فارس که در ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه امسال انجام شد ایده راه‌اندازی کارگاه عرق‌گیری در روستا فراهم شد.

در ادامه غلامحسین بهرامی، رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان زابل اطلاعاتی راجع به صندوق خرد و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستا ارائه داد و اظهار داشت: در صورت استفاده از فکر و اندیشه در کنار علاقه، پشتکار، تجربیات و پتانسیل‌های این روستا و تزریق ایده می‌توان بخش گیاهان دارویی را بیش از بیش توسعه داد و باعث اشتغال‌زایی، رونق و توسعه هرچه بیشتر روستا شد.

وی گفت: راه‌اندازی کارگاه عرق‌گیری ایده‌ای بود که خانم نخعی از بازدید صندوق زنان استان فارس گرفته و در مدت کوتاهی این ایده را اجرایی کردند که عالی است. ایجاد اشتغال در سطح روستا، تغییر الگوی کشت به‌سوی گیاهان دارویی و توانمندی زنان روستایی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این کارگاه می‌تواند باشد.

سپس از کارگاه عرق‌گیری سنتی این صندوق که برای نخستین بار عرق شوید گرفته شد، کارگاه رشته‌بری و کارگاه خیاطی که با تجهیز و تعمیر حمام قدیمی و بلااستفاده‌ی روستا ایجادشده و شامل ۱۰عدد چرخ‌خیاطی که تعداد۱۴ نفر از اعضای صندوق مشغول  به کارشده‌اند، بازدید به عمل آمد. در پایان تسهیلاتی که دولت برای حمایت از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته به اهالی روستا معرفی شد.

گفتنی است؛ این بازدیدها بستری برای تعامل و ارتباط هم‌افزا بین مسئولان و مردم برای ارتقا واحیای فعالیت‌های سنتی در روستا ایجاد می‌کند و مسئولان مرتبط در جریان مشکلات مردم روستا قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *