این نهاد از هیچ کمکی به صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی فروگذار نخواهد کرد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مجید ولدان، رئیس هیات مدیره و داریوش شهریاری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی با حضرت آیت الله حسن عالمی؛ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶ دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابراهیم ابراهیمی، مشاور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب که شرکت های دانش بینان حلقه اتصال صنعت و دانشگاه می باشند که طی سالهای گذشته مغفول مانده اند؛ خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی در راستای توسعه این شرکت ها برای انتقال فناوری به بخش کشاورزی فعالیت می نماید.

وی در ادامه شرح مفصلی از فعالیت های صندوق و همچنین فعالیت های شاخص سهامداران، کالا و خدمات ارائه کرد.

در بخش دیگری از این دیدار مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی با توضیحاتی درخصوص شرکت های سهامدار صندوق و طرح های در حال انجام خواستار حمایت های بیشتر از شرکت های دانش بنیان و پژوهش محور در جهت رشد تعالی این شرکت ها شد.

شهریاری خاطر نشان کرد: در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حال حاضر بهترین راه توسعه این شرکت ها و اشتغالزایی در بخش کشاورزی، هدایت سرمایه های عام المنفعه به این شرکت ها با رویکرد تسهیلاتی است تا با توجه به هزینه پائین ایجاد اشتغال برای هر نفر در شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی افراد بیشتری جذب بازار کار گردند.

در ادامه این جلسه حضرت آیت الله عالمی از گزارش ارائه شده توسط صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی تشکر کرده و گفت: اساس اسلام بر آموزش و دانش بنا شده است که و این دانش در کشاورزی بسیار با اهمیت است.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: تمام علوم امروزی در قرآن مصداق دارند و آیات زیادی در تایید آن وجود دارد بیش از ۱۰۰۰ آیه در قرآن به کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست اشاره دارد که تمام این آیات مظهر زیبایی حق تعالی می باشد.

وی اظهار داشت: در قرآن و معارف توصیه بر این است که منابعی که خداوند در اختیار بشر قرار داده است به نحو احسن استفاده گردد. بحمد الله صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی راه درستی را انتخاب کرده ولی باید با در نظر گرفتن جوانب و اضلاع کار حرکت نماید تا به درستی در مسیر خدمت قرار گیرد. نهاد نمایندگی ولی فقیه در این مسیر از هیچ کمکی به صندوق فروگذار نخواهد کرد.

در جمع بندی این دیدار مقرر شد؛ صندوق برنامه ای برای بازدید از طرح های شرکت های دانش بنیان سهامدار صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی فراهم نماید و همچنین مطالب و برنامه ای را درباره شرکت های دانش بنیان و فعالیت های آنها در بخش کشاورزی و تاثیرات آن را جهت طرح در مجلس خبرگان رهبری به دفتر نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی تدوین نماید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *