انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق حمایت از توسعه زنان روستایی مرودشت با کمیته امدادامام خمینی (ره)

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مرضیه مکرمی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت با بیان اینکه این مشاغل، مشاغلی هستند که توسط بهره برداران تاکنون به صورت غیرفنی یا مقدماتی فعالیت داشتند،گفت: این افراد پس از کسب آموزشهای مهارتی لازم توسط استادان و کارشناسان مجرب توانستند علاوه بر آموزشها، مهارتی برای کسب مشاوره و نظارتهای بیشتر بر فعالیتهایی که داشته و یا ایجاد خواهند کرد از تخصص این افرادبهره گیری نموده تا دراجرای طرحها از درآمدخوبی درمقایسه باگذشته برخوردارشوند.
وی گفت: این آموزشها در زمینه هایی از قبیل پرورش مرغ بومی، پرورش گوسفند، گاو و بز، کشت زعفران، کشت گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای، گلخانه های کوچک مقیاس و… است.
مکرمی افزود: متقاضیان پس از مراجعه به صندوق و ثبت نام، آموزشهای لازم و مهارتهای مورد نیاز راکسب نموده و سپس به منظور دریافت مجوز و تسهیلات به سازمان جهادکشاورزی و کمیته امدادامام خمینی(ره)شهرستان معرفی خواهند شد.
وی تصریح کرد: این مشاغل علاوه بر اینکه زمینه ای برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها ایجاد میکند، امکان استفاده از حداقل های موجود در شرایط موجود روستاها در زمینه ایجاد اشتغال های کوچک اما درآمدزا را نیز فراهم می سازد.
این کارشناس با بیان اینکه یکی از الزامات راه اندازی یک کسب وکار موفق و یکی از ارکان اساسی آن داشتن تجربه و آموزش در رشته مربوطه است، یادآور شد: به منظور تسهیل و دسترسی به آموزش مطلوب این زمینه برای این افراد و سایر علاقه مندان فعالیت در زمینه های کشاورزی فراهم شده است که این صندوق از سال ۱۳۸۹ توانسته است با آموزشهای مهارتی و تاثیرگذار نقش مهمی در توسعه اشتغال بخش کشاورزی داشته باشد.
مکرمی اشاره داشت: این آموزشها درحال حاضر توسط این صندوق صرفا برای بهره برداران کمیته امدادامام خمینی(ره)شهرستان انجام نمی شود بلکه تمام بهره برداران بهزیستی و سایر علاقه مندان می توانند برای کسب آموزشهای مهارتی به این صندوق مراجعه کرده و آموزشهای لازم و کاربردی را باحداقل هزینه ممکن، کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *