انعقاد تفاهم نامه بین صندوق آبادان و صادرکننده گیاهان دارویی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان گفت: این صندوق با هدف حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان، افزایش بهره وری منابع و ارتقای معیشت کشاورزان، تفاهمنامه ای با یکی از صادرکنندگان این محصولات در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ در دفتر این صندوق امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ امیر درویشی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان گفت: در استان خوزستان ۱۸۰ گونه گیاه دارویی که دارای بیشترین مصارف عمومی بوده شناسایی و معرفی شده است. بیشتر این گیاهان در محدوده شهرستان آبادان قابل کشت و بهره برداری می باشند و تولید و صادرات بعضی از این گیاهان دارای سابقه تاریخی در این شهرستان می باشد.

وی افزود: همچنین این شهرستان با دارا بودن منابع فراوان آب شیرین و زمین حاصلخیز و وجود بیش از ۱۳ هزار هکتار نخلستان، ظرفیت بالایی در تولید انواع گیاهان دارویی به صورت کشت اصلی و میانه کاری می باشد؛ لذا این تفاهم نامه برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان آن امضا شد.

درویشی اظهار کرد: محصول مورد نظر شامل برگ حنا، مورد، سدر و سایر گیاهان دارویی تولید شده توسط سهامداران صندوق می باشد که پس از فراوری اولیه امکان بازاریابی داخلی و خارجی را داراست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *