امضا تفاهم نامه همکاری بین شرکت مادرتخصصی با مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیاواقیانوسه

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در نشستی مشترک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری دربخش کشاورزی(sfida)  با دکتر چچپ افندی(Cecp Eeffendi)، مدیرکل مرکزتوسعه یکپارچه روستایی آسیاواقیانوس آرام(cirdap)، تفاهم نامه همکاری در روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه در دفتر شرکت مادر تخصصی امضا شد.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری دربخش کشاورزی در ابتدا گزارش اجمالی از  اهداف ، راهبردها و فعالیتها شرکت مادرتخصصی و صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی ارائه نمودند .

در ادامه این نشست دکتر چچپ افندی، مدیرکل مرکزتوسعه یکپارچه روستایی آسیاواقیانوس آرام(cirdap)درباره تاسیس و فعالیت مرکز سیرداپ گفت: این مرکز در سال ۱۹۷۹ با عضویت ۶ کشور تاسیس شده است که  هم اکنون با همکاری و عضویت ۱۵ کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: تیم مرکز توسط دولت ها تاسیس شده است و هدف آن تقویت و توسعه روستاها در کشورهای عضو است و به دنبال ایجاد رابطه منطقی میان کشورها، برگزاری دوره های آموزشی، کنفرانس و …  است تا تجربیات کشورهای مختلف درباره توسعه روستایی بین آنها مبادله  شود .

افندی تصریح کرد: این مرکز یک سازمان کمک کننده ملی نیست بلکه از بدنه سیاست گذار متشکل از شورای وزیران؛ شورای اجرایی و فنی به دنبال توسعه کشورهای عضو برخوردار است.

 

مدیرکل مرکزتوسعه یکپارچه روستایی آسیاواقیانوس آرام با بیان اینکه این مرکز بر روی سه هدف اصلی :۱) کاهش فقر۲) توسعه روستایی ۳) تمرکز زدایی  فعالیت خود را بنیان نهاده است؛ اظهار داشت: در کوتاه مدت این مرکز به دنبال آموزش ICTبه کشاورزان و روستائیان برای توانمندساختن آنها، راه اندازی کسب و کارهای کوچک، ایجاد زیرساخت های روستایی، ایجاد اعتبارت خرد، توانمندسازی زنان روستایی و تامین امنیت غذایی با توجه به تغییرات در وضعیت آب و هوایی است.

پس از پایان این نشست و امضای تفاهمنامه همکاری  بین سید عبدالکریم  رضوی ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی و دکتر افندی ، مدیرکل مرکز سیرداپ ، ایشان  از پروژه های مزرعه کلزا، گندم و گاوداری شهرستان ورامین که از خدمات ارائه شده از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آن شهرستان بهره مند شده اند، بازدید کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *