امضا تفاهم نامه ای همکاری صندوق آبادان برای هسته گیری بهداشتی خرما

تفاهم نامه ای مابین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان و شرکت میلاد مسعود اروند به منظور حمایت از کارگاه های بهداشتی هسته گیری خرما امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی،تفاهم نامه ای مابین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان و شرکت میلاد مسعود اروند در راستای ایجاد کارگاه های دارای شرایط مناسب بهداشتی برایبی هسته کردن خرما در تاریخ شنبه ۱۷ شهریورماه امسال در محل دفتر این شرکت بسته شد.

امیر درویشی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان با هدف افزایش کیفیت محصول صادراتی، نزدیک شدن به استانداردهای بین المللی و کاهش ضایعات محصول خرما با شرکت میلاد مسعود اروند تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی افزود: نخل خرما در بین ساکنان مناطق خرما خیز درخت روزی و برکت نامیده می شود و بخش عظیمی از معیشت آنان را تامین می کند. همچنین این محصول به دلیل مزایای نسبی فروانی که در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی دارد مورد توجه است. ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنایع جانبی، تامین امنیت غذایی، حفظ و پایداری محیط زیست، تقویت قدرت استراتژیک کشور و کمک به اقتصاد مقاومتی از جمله مزایای متعدد حاصل از تولید، فراوری و صادرات خرما می باشد.

درویشی تصریح کرد: براساس آمار موجود و با توجه به سلیقه‌ی بازارهای مصرفی جهان، حدود نیمی از محصولات خرمای تولیدی کشور قابلیت صادرات دارد. با این وجود به سبب عدم وجود کالای فرآوری شده در شرایط بهداشتی و مطابق با استاندارد های بین المللی، تنها بخش اندکی از این محصول صادر می گردد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تلاش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان بر این است که با ایجاد زمینه تولید محصولی با کیفیت و مورد پسند بازار جهانی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، و ایجاد اشتغال مولد، موجبات رونق صادرات این محصول با ارزش را فراهم آورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *