امضای تفاهم نامه برای صادرات خرمای سهام داران صندوق آبادان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان گفت: این صندوق با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل در فروش محصول خرمای کشاورزان تفاهمنامه ای با شرکت میلاد مسعود اروند از خریداران و صادرکنندگان خرما در استان خوزستان در تاریخ۲۴ خردادماه ۹۶ امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ امیر درویشی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان گفت: این صندوق برای کمک به سهامداران خود و افزایش تسهیل در فروش خرمای کشاورزان اقدام به انعقاد تفاهمنامه با صادرکننده خرما کرد تا کشاورزان بتوانند محصول مورد نظر شامل خرمای استعمران (سایر) تولید شده در نخلستان های محدوده شهرستان آبادان تا سقف ۸۵۰تن را به سهولت با قیمت مناسب به فروش برسانند.

وی افزود: خرما یکی از محصولات عمده شهرستان آبادان است که اقتصاد تولیدکنندگان این شهرستان وابسته به تولیدات این محصول استراتژیک و ارزشمند می باشد.

درویشی تصریح کرد: مبلــغ تفاهم نامه برابر قیمت کل محصول خرمای تولیدکنندگان معرفی شده توسط صندوق با نرخ خرید توافقی مصوب اتحادیه خشکبارخوزستان و بخش دولتی یعنی قیمت هر کیلو خرما در حدود ۱۶ هزار ریال برای خرید ۸۵۰ تن خرما در حدود ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان اظهار داشت: مدت اجرای تفاهم نامه  از تاریخ امضا به مدت یکسال است که در دفتر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان امضا شد.

درویشی گفت: بیش از ۹۰ درصد سهامداران صندوق آبادان (۲۹۰ نفر )، باغدار و تولیدکننده خرما هستند که می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *