اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی زنان روستایی توسط صندوق زنان شیراز ‏

سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز گفت: با تشکیل صندوق زنان شیراز فعالیت های کشاورزی زنان از حالت خانگی به تولیدی تبدیل شد، چنانچه من هم اکنون در تولید کود ورمی کمپوست، تولید عسل، جمع آوری گیاهان داروئی و بسته بندی آن فعالیت دارم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ شهربانو زارعی، سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ما در  روستای ایزد خواست بخش داریون شهرستان شیراز در حدود ۱۳ سال با صندوق خرد زنان همکاری داشتیم. حدود ۲۰ سال بود که با سازمان جهاد کشاورزی همکاری می کردیم اما پس از تشکیل صندوق زنان روستایی شیراز عضو این صندوق شدیم و فعالیت های خود را گسترش دادیم.

وی افزود: ما ابتدا با تسهیلات کم یعنی با پس اندازهای ماهانه هزار تومان شروع کردیم و ماهیانه ۲۰۰ تومانی تسهیلات پرداخت می کردیم اما هم اکنون با عضویت در صندوق زنان شهرستان شیراز سقف این تسهیلات افزایش یافته و می توان کارهای بزرگتری با آن انجام داد.

زارعی تصریح کرد: من هم اکنون با تسهیلاتی که از صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز گرفتم توانستم در حوزه تولید کود ورمی کمپوست وارد شوم. از طرفی وارد دیگر بخش های حوزه کشاورزی شدم و گیاهان داروئی را نیز جمع آوری و بسته بندی می کنم.

این سهام دار صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز اظهار داشت: حضور در نمایشگاه ها نیز برای ما فرصتی است برای معرفی دستاوردهای حوزه کشاورزی زنان تا بتوانند بیشتر و بهتر در این حوزه فعالیت کنند و مشغول به کار شوند. در این میان صندوق زنان شیراز نیز همکاری خوبی با سهام داران دارد و اطلاعات نمایشگاه ها را در اختیار صندوق ها قرار می دهد تا آنان بتوانند تولیدات خود را در نمایشگاه ها عرضه کنند.

زارعی گفت: ما با همکاری، کمک و یاری صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز امسال برای نخستین بار به غیر فعالیت در تولید ورمی کمپوست و جمع‌آوری و بسته بندی گیاهان دارویی، در تولید عسل نیز وارد شده ایم و سعی در شناساندن آن به مردم داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *