افزایش اعتبار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قزوین، در راستای تفاهم سه جانبه

امضاء تفاهم نامه سه جانبه استانداری قزوین، سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، برای افزایش اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین صورت گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، فریدون همتی، استاندار قزوین در نشست با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و اعضای هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در توسعه حوزه کشاورزی نقش ایفا کند و از ظرفیت های این صندوق در استان باید به شکل عالی استفاده شود.

وی افزود: ایجاد صندوق های حمایتی در کنار بانک ها می تواند تامین مالی مناسبی را به همراه داشته باشد که این خود منجر به تبدیل شدن به یک شبکه گسترده مالی خواهد شد.

استاندار در ادامه خاطر نشان کرد: قزوین قطب کشاورزی کشور بوده که به لحاظ سابقه تاریخی که در میان مردمان این شهر در حوزه کشاورزی وجود دارد، فرهنگ تولید و کشاورزی در استان قزوین سابقه دیرینه دارد.

همتی به اهمیت موضوع صادرات حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: راهبرد صادرات در حوزه کشاورزی از اولویت های استان می باشد که در این راستا صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین می تواند با ارائه تسهیلات و حمایت های خود  به تحقق این امر کمک کند.

استاندار در ادامه به امضاء تفاهم نامه سه جانبه استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه برای توسعه فعالیت های اثربخش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین و افزایش سرمایه و ارائه خدمات گسترده تر به تشکل های زیر بخش زراعی، باغبانی، دامپروری، آبزیان و شیلات، صنایع تبدیلی صورت گرفته است.

اختصاص ۱۵۰ میلیاردریال کمک های فنی و اعتباری

به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین

وی افزود: برای ارائه کمک های فنی و اعتباری به حوزه کشاورزی، امسال ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین اختصاص می یابد.

همتی در ادامه به اهمیت این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه برای تقویت منابع اعتباری این صندوق صورت گرفته که می تواند زمینه تامین سرمایه درگردش بهره برداران و کشاورزان برای اجرای طرح های عمرانی، توسعه شبکه آبیاری مدرن، داربستی کردن باغات انگور، اجرای طرح های دام و طیور، شیلات، فرآورده های لبنی و گوشتی در استان را تسریع بخشد.

در پایان با حضور فریدون همتی، استاندار قزوین، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نیازعلی ابراهیمی پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد، رئیس هیات مدیره و منصور بازدار، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین، تفاهم نامه سه جانبه افزایش اعتبارات صندوق به امضاء رسید.

شایان ذکر است؛ براساس بندهای این تفاهم نامه، مبلغ ۱۵میلیارد تومان از سوی استانداری، ۱۵میلیارد تومان از سوی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ۴۰میلیارد تومان از سوی تشکل ها برای تقویت منابع مالی و اجرای طرح های بیشتر توسعه ای در حوزه کشاورزی تامین شده و در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین قرار گیرد.

گفتنی است؛ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در حال حاضر با ۵۴ تشکل حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *