افتتاح نخستین فروشگاه عسل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبوداری

به گزارش خبرنگار روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، افتتاح نخستین فروشگاه صنعت زنبورداری کشور و رونمایی از نخستین نشان تایید کیفی عسل به نام «اکسیر» طی مراسمی باحضور حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،حبیب امینی اسفیدواجانی، مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی و عفت رئیسی سرحدی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ایران و جمعی از تولیدکنندگان و کارشناسان شانزدهم مهر ۱۳۹۴برگزار شد.

بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در این مراسم گفت: هدف از تاسیس این فروشگاه و ایجاد نشان تایید کیفی عسل، استقرار نظام کنترل کیفی دقیق در تایید سلامت و کیفیت این ماده ارزشمند غذایی است.

وی افزود: در این فروشگاه های زنجیره ای عسل هایی که نشان تایید کیفی اکسیر را دریافت می کنند، به صورت مستقیم از تولید به مصرف با قیمت مناسب عرضه می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: این نشان در اصل نخستین برند ملی عسل کشور است که تمام عسل های تولیدی کشور پس از ارزیابی در آزمایشگاه مرجع هلوگرام نشان کیفی را دریافت می کند و پس از آن در فروشگاه های زنجیره ای اتحادیه زنبورداران کشور با قیمت عادلانه توزیع می شود.

افزود: در فروشگاه های زنجیره ای فاصله تولید تا مصرف کاهش می یابد و تولید کنندگان محصول خود را بصورت مستقیم و بدون حضور دلالان و سلف خرها عرضه می کنند.

بانکی پور گفت: با اجرای تکمیل زنجیره تولید تا توزیع تولید کننده نیز به سود واقعی خود می رسد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور افزود: ایجاد نشان استاندارد کیفی و عرصه عسل با این نشان به دغدغه مصرف کنندکان برای تهیه عسل کیفی و طبیعی پاسخ می دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده بورس عسل نیز تحت عنوان نشان کیفی «اکسیر» در کشور راه اندازی می شود.

وی گفت: با این نشان محصول عسل را در بسته بندی های مناسب به بازارهای جهانی صادر خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری کشور افزود: ۴۰ فروشگاه زنجیره ای اکسیر در سراسر کشور ایجاد می شود و این محصول از طریق سایت مجازی نیز به مشتریان عرضه می شود.

بانکی پور درباره عرضه عسل های تقلبی در بازار ابراز امیدواری کرد: نهادهای مسئول نظارت دقیق تری در توزیع این نوع عسل ها داشته باشند.

وی گفت:از آنجا که توزیع عسل‌های غیرطبیعی و تقلبی در سطح بازار افزایش یافته، صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی و اتحادیه سراسری زنبورداران با هماهنگی راهکاری اساسی برای جلب اعتماد مردم اندیشید تا فرهنگ تولید و مصرف محصولات طبیعی زنبور عسل نیز افزایش یابد، بنابراین برندی ملی به نام «اکسیر» را برای توزیع عسل‌های طبیعی ایجاد کردیم.

بانکی‌پور با اشاره به اینکه این برند فعالیت‌های خود را در زمینه فرهنگ‌سازی تولید و مصرف، استانداردسازی و تجاری‌سازی محصولات سالم زنبورداری آغاز کرده است، افزود: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در طی ۳۰ ماه گذشته تلاش کرده تا مشکلات موجود در زنبورداری را حل کند. ایجاد برندی به نام «اکسیر» که بتواند متعلق به تمام زنبورداران باشد، یکی از راه‌هایی است که هم در راستای جذب سرمایه‌گذاری است و هم مصرف‌کننده را از کیفیت و استاندارد بودن محصولات زنبور، مطمئن می‌کند.

بانکی‌پور ادامه داد: قرار نیست این برند، رقیب، جایگزین یا تهدیدی برای دیگر برندهای موجود در بازار عسل باشد بلکه با آزمایشگاهی که موسسه اکسیر در کرج افتتاح کرده، قرار است تمامی فراورده‌های زنبوری که در فروشگاه‌های مربوطه توزیع می‌شود، از نظر کنترل کیفی و رعایت استانداردها در سطح قابل قبول بوده و از فیلترهای تعیین شده عبور کند. در این صورت می‌توان ادعا کرد که محصولات ارائه شده در این فروشگاه‌ها طبیعی و قابل اعتماد است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور عنوان کرد: بنابراین برند اکسیر متعلق به یک شرکت خاص نیست و تمامی تولیدکننده‌های عسل می‌توانند در صورت رعایت استانداردها و تولید عسلی که مورد تایید آزمایشگاه مربوطه باشد، محصولات خود را از طریق این فروشگاه‌ها عرضه کنند.

وی اظهارکرد: این صندوق طی ۳۰ ماه فعالیت خود در همه حوزه‌هایی که صنعت زنبوداری در آن چالش دارد، از جمله آموزش و توانمندی‌، حوزه نظام اطلاع رسانی و غیره نقش خود را به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و جذاب کردن آن صنعت انجام داده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: تجاری‌سازی حلقه مفقوده در صنعت زنبورداری است، اما با تجاری‌سازی جذابیت سرمایه‌گذاری و اشتغال بیشتر شده و وضع معیشت زنبورداران بهبود می‌یابد.

بانکی پور افزود: هدف از انجام این کارها در ماه‌های گذشته دو چیز است؛ یکی جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت که باعث اشتغال و بهبود بهره‌برداری می‌شود و هدف دوم ارتقای وضع معیشت زنبورداران است.

 مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور ادامه داد: برای حفظ و نگاهداشت سرمایه‌ها در صنعت زنبورداری برند اکسیر قرار نیست تجاری باشد یا به رقابت با برندهای تجاری بپردازد، بلکه نشان تایید کیفیتی است تا هم تولیدکنندگان با برند اکسیر بتوانند بهتر به بازارهای مصرف و صادراتی دسترسی پیدا کنند و هم مصرف کنندگان با این نشان بتوانند به راحتی و خیال آسوده، عسل طبیعی ایرانی را خریداری کنند.

وی گفت: معرفی برند اکسیر برای عسل ایرانی به معنای آن نیست که فقط این برند استاندارد است و سایر برندها تقلبی است، بلکه به این معناست که اکسیر متعلق به همه زنبورداران و تولیدکنندگان واقعی عسل است که می توانند از آن برای افزایش درآمدها و سهم خود در بازار اقدام کنند و منافع و درآمدهای این برند تجاری در نهایت به تمام پرورش دهندگان زنبور عسل منتقل می‌شود.

نخستین فروشگاه عرضه عسل با نشان کیفی در تهران، کوی نصر خیابان فاضل شمالی است و در این راستا حدود ۲۵۲ اتحادیه در استان‌های مختلف، برای توزیع محصولات‌شان با این برند همکاری می‌کنند.

گفتنی است، در پایان مراسم که در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برپا بود، از همکاری معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ایران و از تلاش های بهزاد بانکی پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور که نقش پررنگی در شکل دادن به ایده ساماندهی این صندوق و سپس ایجاد برند جدید «اکسیر» داشته است، تقدیر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *