استفاده از ظرفیت نهادی صندوق ها به ویژه صندوق زنان برای ارایه خدمت به سهامداران در دستور کار قرار گیرد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با  نماینده شرکت مادر تخصصی، مدیران عامل صندوق استان، شهرستان سقز و زنان کردستان گفت: استفاده از ظرفیت نهادی صندوق ها به ویژه صندوق زنان برای ارایه خدمت به سهامداران در دستور کار قرار گیرد و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان با بهره مندی از ظرفیتها و امکانات نهادهای عمومی مرتبط، می توانند گام های بلندی را در راستای توسعه کشاورزی و روستایی این استان بردارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با خالد جعفری، نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، غلامرضا پاک سرشت، مدیرعامل صندوق این استان، عبدالقادر رخ زادی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز و زهرا کریمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی استان کردستان روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: مجموعه اقدامات انجام شده توسط صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان مطلوب بوده است. با توجه به استعدادهایی که در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی در استان کردستان وجود دارد، صندوق ها می توانند با به کارگیری از توانمندی های شرکت های دانش بنیان، الگوهای موفقی را در حوزه های کسب و کار در بخش کشاورزی به وجود آورند. انعقاد تفاهمنامه بین شرکت مادر تخصصی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پشتوانه ای مناسب را در این زمینه فراهم نموده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: با نگرش تکاملی به صندوق ها به عنوان نهادهای توسعه ای، لازم است از سرمایه اجتماعی ایجاد شده، بهره برداری بهینه ای را در اجرای برنامه های توسعه کشاورزی به عمل آورند.

بهزاد نسب ادامه داد: تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به کارگیری الگوهای مطلوب در این صندوق ها می تواند موجب ماندگاری منابع مالی در بخش و توسعه پایدار آن گردد. با توجه به ظرفیت های قانونی ایجاد شده، افزایش و تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی امری ضروری و اساسی است.

وی گفت: اعتماد، همبستگی و مشارکت ایجاد شده بین تولیدکنندگان و بهره برداران، موجب هم افزایی لازم در توسعه بخش کشاورزی شده است که بایستی حفظ و صیانت شود. حضور صندوق ها در عرصه های تامین نهاده های مورد نیاز تولید، عمل آوری و تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی می تواند در استقرار زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی موثر باشد.

خالد جعفری، نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در صندوق استان کردستان در این دیدار با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان اثربخشی خوبی را در رفع موانع تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تکمیل و تقویت زنجیره های ارزش در محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار و توت فرنگی داشته است. صندوق ها با عاملیت توزیع اعتبارات آبیاری تحت فشار و بهسازی قنوات، نقش خوبی را در اجرای طرح های ذیربط در استان داشته اند. شفافیت عملکرد صندوق و مشارکت سهامداران در تصمیم گیری ها، موجب احساس تعلق خاطر آنان به صندوق شده است. با توجه به وضعیت تورم، حفظ ارزش دارائی صندوق ها لازم و ضروری است.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارش اجمالی از عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و صندوق شهرستانی سقز و صندوق زنان روستایی این استان توسط مدیران عامل این صندوق ها ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *