استان ایلام ظرفیت های بزرگی در بخش کشاورزی دارد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: استان ایلام ظرفیت های بزرگی در بین استان های کشور دارد که استثنایی است و صندوق ایلام می تواند در جایگاه مناسب واقعی خودش قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سیدعبدالکریم رضوی ارکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترک با سیدمحمد تراب میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و ابراهیم درویشی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام که روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه در محل شرکت مادر تخصصی تشکیل شد، گفت: استان ایلام مشکل آب و خاک ندارد و استعداد و پتانسیل خوبی را دارد.

در ابتدای جلسه سیدمحمد تراب میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: نقش صندوق در کمک و حمایت به زیرساختهای استان ایلام خوب و حائز اهمیت است.

سیدعبدالکریم رضوی ارکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: استان ایلام ظرفیتهای بزرگی در بین استان های کشور دارد که استثنایی است، استان ایلام مشکل آب و خاک و استعداد و پتانسیل را ندارد و صندوق ایلام می تواند در جایگاه مناسب واقعی خودش قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین صندوق استان از لحاظ باغبانی، شیلات، دام، گوشت قرمز و صنعت ظرفیت های خوبی دارد و درخصوص این پتانسیل ها محدودیت های هم داریم و محدودیت فرهنگی و اجتماعی که کار زیادی دارد که باید با تدبیر و درایت حل شود.

رضوی اردکانی تصریح کرد: با هماهنگی هم و کمک یکدیگر باید بتوانیم در همه زمینه ها، کارهای مدیریتی و اساسی انجام دهیم. افرادی باید در راس مسئولیت و کار قرار گیرند که رضای خدا را مد نظر قرار دهند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: تقویت صندوق به وسیله نهادها در نظر بگیرید. ما اکنون باید صندوقهای شهرستانی را در ایلام میداشتیم و به این علت نداریم چون که از موقعیتها استفاده نکردیم.

سپس عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: سند طرح تاسیس تا سقف ۵۰ میلیارد تومان ارائه شده است که البته نیازمند بررسی دقیق تر است و ما آمادگی حضور و کمک داریم.

در ادامه ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی متذکر شد: تعامل باید با همه عوامل صورت گیرد چرا که اساس ارائه خدمت بر پایه تکمیل زنجیره تولید و با ایجاب خدمت است و در این زمینه آموزش و تجارب سایر صندوقها می تواند کمک حال  باشد.

وی افزود: نحوه خدمت باید تناسب ظرفیت و مقتضیات به صورت نقدی، اعتباری و زنجیره ای انجام گردد. 

علیرضا اشرفی؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در انتهای جلسه ضمن ارائه گزارشات درباره بخش کشاورزی و وضعیت استان گفت: عملکرد صندوق طبق گزارشات ارسالی خوب بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *