احیای ۷۵ هکتار از باغات چای شهرستان شفت توسط صندوق توسعه صنعت چای ‏

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی: قربانپور با بیان اینکه تا امروز ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است گفت: به زودی مابقی مطالبات چایکاران شفت پرداخت خواهد شد. وی از فعالیت ۳۴۰۰ نفر باغدار بهره بردار در سطح شهرستان شفت خبر داد و اظهار نمود: وام سلف برای هر هکتار به میزان سهام کشاورز با سود ۲ درصد در حال پرداخت است که این می تواند بارقه امیدی برای کشاورزان باشد.

این مسئول به باغات موجود شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به باغات موجود بستر لازم برای برداشت ۱۳ هزار تن نیز در شهرستان موجود است چرا که زمانی نه چندان دور در این شهرستان همین میزان تولید داشته و چرخش اقتصادی و درآمد مردم با تولید برگ سبز چای بوده است.

قربانپور امیدوار شد تا با تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای که از توجهات دولت تدبیر و امید می باشد این امر در آینده نزدیک در شهرستان محقق گردد.

رئیس اداره چای شهرستان شفت از فعالیت ۶ کارخانه چای سازی در این شهرستان و یک کارخانه غیر فعال نام برد و گفت: در این شهرستان کارخانه بسته بندی چای با برند مخصوص فعالیت ندارند و چای به روش سنتی بسته بندی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به برداشت بیش از ۸۰۰ تن برگ سبز چای در روستای توسه و خرمکش گفت: با توجه به دعوت از سرمایه گذار و نشست هایی که با مسئولین شهرستان داشته ایم با همکاری دستگاه های مختلف به زودی شاهد راه اندازی کارخانه بسته بندی در آن منطقه خواهیم بود.

قربانپور با اشاره به اینکه در اولین قدم با حمایت صندوق توسعه صنعت چای در بهزرایی سال ۹۳ بیش از ۷۵ هکتار از باغات رها شده احیاء و در چرخه تولید قرار گرفتند تصریح کرد: این امر باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان شد.

 وی از کشاورزان چایکار منطقه خواست تا از فرصتهای ایجاد شده استفاده کنند و با استفاده از نظرات کارشناسان ترویج اداره و حمایت های صندوق توسعه چای نسبت به احیای باغات خود اقدام کنند زیرا این امر در رونق اقتصادی و ارتقاء درآمدهای چایکاران نقش بسزایی دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *