اجرایی شدن زنجیره یونجه توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان از اجرایی شدن زنجیره یونجه در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از چندین جلسه اتاق فکر و بررسی آن در جلسات هیات مدیره، این زنجیره تولید به اجرا درآمد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی، بابک دیده بان؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان افزود: در این زنجیره حلقه ها شناسایی شد و با ۷۸ شرکت تعاونی کشاورزی و دامداری بهبهان به عنوان عامل قرارداد منعقد شد.

دیده بان اظهار داشت: صندوق برای اجرایی شده این زنجیره مبلغ  چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد که با این رقم حدودا چهل درصد کشت شهرستان تحت پوشش قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان تصریح کرد: بهبهان دارای سطح زیرکشت ۳۰۰۰ هکتار یونجه است که با توجه به دارا بودن چهار مجتمع فعال دامداری در شهرستان اهمیت این کشت مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهبهان از یونجه به صورت های مختلف بهره برداری می شود؛ گفت: این گیاه به صورت علوفه خشک، سیلوئی و چرای دام مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان از مشکلات اساسی یونجه کاران را دریافت نکردن به موقع اعتبار مالی یونجه بیان کرد و افزود: در سطح شهرستان واسطه هایی قرار داشتند که این یونجه را خریداری و به خارج از شهرستان و استان انتقال داده و هزینه مالی به کشاورز را سه ماه بعد پرداخت می کردند که با ورود صندوق در راستای مدل ارائه خدمت و چارچوب زنجیره های تولید، یونجه با قیمت کارشناسی از کشاورز خریداری و لیست یونجه خریداری شده بعد از تاییدیه مدیریت جهاد کشاورزی به صندوق تحویل و صندوق وجه یونجه را به حساب کشاورزان واریز کند.

دیده بان ادامه داد: عامل نیز موظف شد که یونجه خریداری شده را بلافاصله به دامداران شهرستان تحویل و به دامدار دو ماه فرصت داده شد تا وجه یونجه تحویلی (با تاییدیه مدیریت جهاد کشاورزی) را به عامل برگشت دهد و در نهایت بازپرداخت تسهیلات به صندوق توسط عامل صورت می گیرد و از طرفی تمامی مراحل تحت نظارت مستمر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهبهان انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *