کشت گیاهان دارویی مورد حمایت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان قرارمی گیرد

رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: گیاهان دارویی عرصه ای درآمدزا هستند که می توانند باعث اشتغال زایی برای بسیاری از علاقه مندان به این عرصه شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور، رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان درباره ظرفیت های اقتصادی گیاهان دارویی بیان کرد: مصرف گیاهان دارویی در جهان به سرعت رو به گسترش است و به همین منظور پرورش این محصول توجیه اقتصادی دارد و می تواند به عنوان الگوی مناسبی در عرصه اشتغال زایی مورد توجه و حمایت دولت قرارگیرد.

وی گفت: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی می تواند با پرداخت تسهیلات کم بهره، مناسب برای تهیه نهاده های اولیه مورد نیاز کشت گیاهان دارویی، اشتغال زایی کند و این موضوع مهم در صرفه جویی وقت جهت راه اندازی پرورش گیاهان دارویی، الگویی ارزشمند در مسیر(اقتصاد مقاومتی) در حوزه سلامت و طب سنتی است که می تواند از واردات بی رویه و غیر ضروری داروهای شیمیای و اعزام بیماران به  خارج کشور جلوگیری کند.

برخورداری پور بیان کرد: پیرو سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در هفته کار و کارگر که فرمودند که اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و تقویت تولید گیاهان دارویی از فعالیت های اساسی برای دستیابی به جهش تولید است. ما بایستی سهامداران صندوق های منابع طبیعی را به کشت و کار گیاهان دارویی تشویق کنیم که با این کار بخش عظیمی از کار کشاورزی نیز رونق پیدا خواهد کرد. همچنین قسمت بزرگی از بازار تقویت می شود و تعداد زیادی از جوانان در این بخش مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: صنعت گیاهان دارویی صنعتی است که گستره وسیعی دارد و فرآورده های آنها خود در صنایع دیگر استفاده می شود و برای موفقیت بیشتر در این عرصه  باید گفت که تحقیقات هیچ زمانی نباید متوقف شود و کنار همه مسائلی که گفته شد باید فرآوری وتحقیقات علمی در این عرصه به عنوان یک امر مستمر صورت گیرد.

برخورداری پور با بیان اینکه صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی این امکان برای فعالیت در عرصه ای که ظرفیت عظیم برای کشت گیاهان دارویی به ویژه در روستاها دارد، گفت: ما پتانسیل و ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی در عرصه های اقتصاد مقاومتی داریم که باید روستاییان را  آموزش دهیم و آگاه سازیم تا روش پول در آوردن از این ظرفیت ها را یاد بگیرند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *