پرداخت ۷۱ میلیارد تسهیلات توسط صندوق شهرستان ‏فردوس

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مهدی روشن، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس در گفتگو با روابط عمومی شرکت مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی در مورد فعالیت های این صندوق گفت: با توجه به تقاضای زیاد بهره برداران بابت عضویت در صندوق، سهم دولت معادل حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تأمین شده است.

وی افزود: این صندوق در سال ۱۳۹۲ با سرمایه ۱۶,۸۲۶ میلیون ریال و تعداد ۳۶۰ سهامدار تأسیس شد. با ۴۹ درصد سهام دولت و ۵۱ درصد سهام بهره برداران بخش کشاورزی شروع به کار کرد.

روشن تصریح کرد: برنامه های اجرائی  صندوق شهرستان فردوس تأمین نقدینگی تولید کنندگان بخش کشاورزی شهرستان، حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان جهت تأمین نهاده ها شامل کود، بذر و علوفه دام و … به قیمت مناسب و مدت دار ، حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی شهرستان جهت فروش محصولات و جلوگیری از واسطه گری و همچنین اعطای تسهیلات به موقع و ارزان قیمت در کمترین زمان است.

وی اظهار داشت: این صندوق با ۲ مرحله افزایش سرمایه معادل ۲۸,۲۱۸میلیون ریال سرمایه و ۴۴۰ سهامدار دارد که اعطای تسهیلات به هر سهامدار معادل ۶ برابر سهم در صندوق به صورت قرض الحسنه در بازه زمانی یک ساله، شش ماهه و سه ماهه امکانپذیر است. لازم به ذکر است این تسهیلات با ضمانت زنجیره ای سهامداران و تضمین مستقیم خود سهامدار پرداخت می شود و نیازی به شیوه ضمانت های روال بانکی جهت پرداخت  تسهیلات نمی باشد.

 از دیگر اقدامات این صندوق از زمان تأسیس تاکنون در زمینه اعطای تسهیلات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱-     اعطای تسهیلات جهت خرید محصول انار به میزان ۳۰۰ تن و به مبلغ ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به شرکت تعاونی های طرف قرارداد

۲-     اعطای تسهیلات جهت تأمین کود شیمیایی به میزان ۴۶ تن و به مبلغ ۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال به اتحادیه تعاون روستایی شهرستان

۳-     اعطای تسهیلات جهت حمایت از طرح خرید گندم دولتی به کشاورزان معادل ۱۸۰ تن و به مبلغ ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۴-     اعطای تسهیلات جهت حمایت از راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران و فروش محصول با برند زعفران معادل ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۵-     اعطای تسهیلات به مرکز واکسیناسیون طیور جهت حمایت از مرغداران عضو صندوق بابت تخفیف در واکسیناسیون طیور و بازپرداخت ۴۵ روزه معادل ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۶-      اعطای تسهیلات در راستای راه اندازی اولین کارگاه تولید سبد جهت جمع آوری محصولات کشاورزی معادل مبلغ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ریال 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *