پرداخت بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان توسط صندوق استان آذربایجان غربی ‏

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از بدو تأسیس در سال ۱۳۸۷تاکنون تسهیلاتی به ارزش بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال را به سهام داران پرداخت کرده است .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ اسمعیل کریم زاده،رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی و نماینده شرکت مادر تخصصی در این صندوق گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از بدو تأسیس تاکنون به میزان ۶۷۲ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال را به کارمزد پایین به سهام داران اعطا کرده است .

وی افزود: هدف اصلی این صندوق ها، حمایت بی دریغ از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است که افزایش حجم تولیدات و ارتقاء کیفیت سرمایه گذاری در بخش را به عهده دارد و این بستر مناسب یک فرصت استثنایی برای تجمیع اعتبارات خـُرد و گردآوری تمامی تشکل های کشاورزی را فراهم ساخته که قطعاً در آینده شکوفایی و تحول شگرف در بخش کشاورزی را سبب خواهد شد.

کریم زاده تصریح کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با پرداخت تسهیلات با کارمزد اندک و بدون اتلاف وقت و فاقد هزینه های جانبی بهترین حمایت و بیشترین انگیزه  برای سهام داران را ایجاد کرده و از جایگاه حقوقی عالی و قابل اطمینانی برخوردار است و همین امر این صندوق ها را منحصر به فرد کرده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: توزیع اعتبارات با کارمزد حداکثر ۴% ، فوریت تأمین نقدینگی برای رفع بخشی از مشکلات کشاورزان، حذف واسطه های غیرضروری و در نهایت افزایش تدریجی سرمایه های کشاورزان در قالب تعاونی ها و اتحادیه ها از اثرات اقتصادی و اجتماعی این صندوقهاست.

وی درباره میزان تسهیلات بلاعوض به طرح های نوین آبیاری (تحت فشار، قطره ای و …) با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون به میزان  ۳۵۳۵۱۸  میلیون ریال تسهیلات را به این طرح ها اختصاص داده ایم.

کریم زاده همچنین با اشاره به قراردادهای عاملیت اعطای سهم مشارکت دولت به طرح های مختلف کشاورزی گفت: از ابتدای تاسیس تاکنون مبلغ ۴۰۶۸۸۶۰میلیون ریال در قالب اعطای قراردادهای عاملیت توسط این صندوق پرداخت شده است.

وی درباره فعالیت های اثر بخش این صندوق تصریح کرد: تولید جعبه های پلاستیکی در شرکت تعاونی باغداران ارومیه، دو طبقه کردن سردخانه شرکت تعاونی باغداران ارومیه، راه اندازی مرکز جمع آوری شیر منطقه صومای جنوبی، تجهیز فروشگاه چند منظوره تعاونی زنان روستایی رحیم آباد، راه اندازی کارگاه تولید نان روغنی و قند خردکنی شرکت تعاونی زنان روستایی رحیم آباد  برخی از مهم ترین فعالیت های این صندوق بوده است.

وی افزود: راه اندازی کارگاه خیاطی شرکت تعاونی زنان کریم آباد، تجهیز شرکت تعاونی روستایی شهید سربازان و شهید حق پرست خوی به دستگاه های کدو پاک کنی، پرداخت سرمایه در گردش مرغداری اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی سلماس، تامین اعتبار لازم برای خرید بچه ماهی شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی استان، تامین اعتبار لازم برای خرید تخمه آفتابگردان شرکت تعاونی روستایی پیروز و تامین اعتبار لازم برای خرید پارچه برای تولید لباس در کارگاه خیاطی تعاونی زنان روستایی کریم آباد هم جزو فعالیت های اثربخش این صندوق است.

 

کریم زاده درخصوص عاملیت اعتبارات بخش کشاورزی صندوق توسعه ملی نیز تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی افتخار دارد که با پذیرش طرح از متقاضیان اجرای طرح های کشاورزی، پس از تصویب در کارگروه توسعه کشاورزی استان، به تکمیل بیش از ۲۰۰ پرونده و ارجاع آن به بانک عامل برای پرداخت تسهیلات مورد نظر اقدام کرده است. که اعتبار این طرح ها در سال ۱۳۹۲ به مبلغ ۹۹ میلیارد ریال، در سال ۱۳۹۱ به مبلغ   ۱۴۵ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۰ به مبلغ   ۵۰۴ میلیارد ریال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *