پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق شهرستان طبس

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ رسول کرمی، مدیرعامل موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس  گفت: مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس به منظور حمایت از بخش کشاورزی و توسعه آن در آخرین روزهای سال ۹۲ برگزار و در سال ۹۳ با سرمایه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۴۳۰ هزار ریال و  با تعداد ۲۱۴ سهامدار (۴حقوقی و ۲۱۰حقیقی) ثبت شد.

وی افزود: با ثبت و تاسیس دفتر صندوق و مستقر شدن کارکنان در صندوق پرداخت تسهیلات از تاریخ ۴ خردادماه سال ۹۳ به صورت قرض الحسنه آغاز شد.

کرمی تصریح کرد:  طی یک مرحله افزایش، سرمایه صندوق به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال  به تعداد ۲۵۶ سهامدار (۷حقوقی و ۲۴۹حقیقی) ارتقاء پیدا کرد.

مدیرعامل موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس  درباره فعالیت های اثربخش صندوق گفت:  تاکنون به مبلغ ۵۱۲ میلیون ریال وام ضروری برای خرید علوفه و دان مرغ پرداخت شده است. از طرف دیگر تعدادی از بهره برداران متقاضی وام به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات از محل معدل حساب صندوق به مبلغ ۷.۶۲۰ میلیون ریال معرفی شدند.

وی گفت: از ابتدا تاکنون مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون ۴.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال تسهیلات مشارکت به ۱۳ سهام دار و مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات ضروری به ۶ سهام دار پرداخت شده است.

مدیرعامل موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس درباره تسهیلات اعطایی در بخش مشارکت گفت: به منظور تامین نقدینگی شرکت تعاونی دامداران شهرستان برای تامین هزینه های مرتبط با خرید جو مدت دار خشکسالی و تهیه ضمانت نامه مربوطه مبلغ ۱.۳۶۵ میلیون ریال به صورت مشارکت مدنی برای خرید ۸۰۰ تن جو مدت دار خشکسالی و توزیع آن بین دامداران پرداخت شد و به این طریق مشکل تامین علوفه دام شهرستان تا حدودی بر طرف شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت حضور فعال اتحادیه تعاونی روستایی در امر خرید محصولات کشاورزی، مبلغ ۱.۵۷۵ میلیون ریال وام مشارکت مدنی برای عاملیت خرید جو مازاد کشاورزان و همچنین بذر سورگم به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از سوء استفاده واسطه ها، به این اتحادیه پرداخت شد.

کرمی با اشاره به کاهش هزینه های خرید و نگهداری نهال کشت بافتی خرما و کاهش نرخ نهال با تسهیلات اعطایی صندوق افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به شرکت گلبرگ سبز عاملیت توزیع نهال شهرستان برای خرید ۵۰۰۰‌نهال، به صورت مشارکت پرداخت شد.

مدیرعامل موسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس گفت: به منظور حل مشکل و تامین نقدینگی و همچنین حمایت از زنان شهرستان به شرکت تعاونی پرورش مرغ بومی تخم طلای این شهرستان مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال تسهیلات ضروری برای خرید دان مرغ به این شرکت  پرداخت شده است .

کرمی درباره پرداخت کمک های بلاعوض دولت در پروژه های آبیاری هم اظهار داشت: مبلغ ۵۸۱میلیون ریال تسهیلات در بخش آبیاری کم فشار، مبلغ ۵.۱۸۶میلیون ریال در بخش آبیاری تحت فشار و مبلغ ۱.۶۰۰میلیون ریال در بخش قنوات توسط صندوق به سهام داران اعطا شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *