هیات اجرایی دومین صندوق منطقه ای در مکران تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه مقدماتی تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران با حضور مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، مدیرکل شیلات آب های دور (چابهار)، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای چابهار، کنارک، دشتیاری و تعدادی از بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی روز ۷ اردیبهشت در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی چابهار برگزار شد.


در ابتدای جلسه گزارش اجمالی از طرح تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران توسط یکی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ارائه شد.
هوشنگ محمدی، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در این جلسه اعلام کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران با مشارکت دولت و بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستانهای چابهار، کنارک و دشتیاری با هدف کمک به تولید کنندگان و فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید اقتصادی و ایجاد انگیزه برای تثبیت و ارتقای ارزش افزوده و در نهایت کمک به توسعه بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی و ماده ۱۷ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل می شود.

محمدی افزود: با توجه به طرح تاسیس این صندوق با پیش بینی ۱۰۰۰ میلیارد ریال در طول پنج سال می باشد. سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد با مشارکت تولیدکنندگان بخش های مختلف کشاورزی منطقه مکران (چابهار،کنارک و دشتیاری )و دولت تامین خواهد شد. سهامداران صندوق براساس طرح تاسیس افراد حقیقی و حقوقی بهره برداران کشاورزی منطقه مکران می شود.
محمدی افزود: تاکنون ۱۶۲صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح استانی، تخصصی – محصولی، زنان روستایی و عشایری، منابع طبیعی، شهرستانی و منطقه ای با سرمایه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال با مشارکت دولت و هشت هزار و یکصد و چهل و چهار تشکل و بیش از یکصد و بیست و پنج هزار بهره بردار از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی تشکیل شده است.

محمدی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران دومین صندوق منطقه ای در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *