نشست برخط شرکت مادر تخصصی و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی استانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه شورای مدیران شرکت مادر تخصصی بصورت برخط با صندوق های حمایت از بخش کشاورزی استان ها، دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد. در این جلسه جمعی از مدیران شرکت مادر تخصصی، مدیران عامل و نمایندگان دولت در صندوق های حمایت از بخش کشاورزی استان ها شرکت داشتند.

در ایتدای این جلسه، حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی، در خصوص ارائه یانه بذر به صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی توضیح داد و نحوه اختصاص آن را تشریح نمود و درخواست پیگیری و مدیریت این موضوع با هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی شد. وی همچنین سازوکار های واردات محصولات کشاورزی و دامی به خصوص گوشت قرمز و پیگیری های خود در این زمینه را شامل تخصیص ارز و نحوه توزیع محصولات، برای حضار بیان کرد. مدیر عامل شرکت مادر تخصصی همچنین با اشاره به گرد همایی پیش روی این شرکت و صندوق های استانی و محصولی/تخصصی برای در راستای تقویت تعاملات بین صندوق ها و شرکن مادر تخصصی، از حضار خواست تا مراتب شرکت در این گردهمایی را در نظر بگیرند تا حتما در این همایش شرکت داشته باشند.

سیدجمال مدرسی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی، در خصوص فعالیت های بازرگانی صندوق های حمایت از توسعه در بخش کشاورزی توضیح داد که سقف نرخ ارزی واردات کالاهای اساسی توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده که در صورت ورود صندوق ها به بحث واردات کالاهای فوق، باید قیمت خرید بین ده تا پانزده درصد پایین تر از نرخ های اعلام شده باشد زیرا هزینه های مستتری در واردات مانند بیمه، هزینه های گمرکی و … وجود دارد که در صورت عدم توجه به این هزینه ها، صندوق ها با ضرر مواجه خواهند شد. ضمنا صندوق ها باید آگاه باشند که حداقل دو ماه برای تخصیص ارز کالاهای وارداتی زمان لازم است. وی افزود شرکت مادر تخصصی و صندوق های حمایت از توسعه یخش کشاورزی باید به حوزه واردات وارد شوند زیرا این امر از چالش های اساسی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

در انتهای این جلسه علیرضا دارابی، محمدرضا خالقی و بشیر جعفری، مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان های خوزستان، مرکزی و آذربایجان شرقی، دیدگاه های خود را در زمینه ورود صندوق ها به بحث بازرگانی مخصوصا صادرات و اخذ کارت بازرگانی، بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *