مراسم جهانی ثبت “نظام انجیر استهبان”

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی وثوق شهرستان استهبان؛ سمیه سادات مرشدی مدیر عامل صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان در جلسه ثبت جهانی انجیر که در ۷ خرداد ۱۴۰۲ با حضور نماینده فائو پرفسور لی و مسئولان استانی و ملی در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید گزارشی از فعالیت های صندوق بالاخص نقش زنان روستایی و حمایت صندوق های کشاورزی در تداوم اجرای “نظام انجیر استهبان” ارائه نمود.

پس از جلسه نماینده فائو و مسئولان از نمایشگاهی که با هدف معرفی و ارائه توانمندی های زنان نقش آفرین در توسعه پایدار بخش کشاورزی و معرفی محصولات صندوق های زنان برگزار شده بود بازدید نمودند. ضمنا طرح میناکاری با عکس پرفسور لی و لگو ثبت جهانی انجیر استهبان و طرح تابلوفرش از منظره انجیر از دستاوردهای زنان به عنوان هدیه به پرفسور لی داده شد.

در ادامه هم از انجیرستان اعضای صندوق به منظور آشنایی با فعالیت های زنان در کوه بازدید نمودند و کارشناس محلی توضیحات لازم را به نماینده فائو و هیات همراه ارائه نمودند.

لازم به ذکر است ثبت نظام انجیر استهبان به عنوان چهارمین نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی در ایران در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۲ توسط جیاس فانو انجام شد. بیش از این سه نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی از ایران ثبت شده بود که اولین “نظام کشاورزی مبتنی بر قنات در کاشان” و دومین و سومین نظام‌های ثبت شده “نظام تولید انگور و فرآورده‌های آن در دره جوزان ملایر” و “نظام زراعت سنتی زعفران مبتنی بر قنات شهرستان گناباد استان خراسان رضوی” هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *