رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی:

طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی» فرصتی مناسب برای ساماندهی نظام مالی و اعتباری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ دکتر جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ در دیدار با مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ظرفیت های قانونی زیادی برای تجهیز و توسعه دارند و می توانند بازویی اجرایی برای طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی باشند.

در ادامه مهندس عوض علیزاده مقدم، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به برخی از ماده های «طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی» گفت: برخی از ماده های این طرح برای خدمت رسانی به جامعه کشاورزان می تواند اصلاح شود.
علیزاده مقدم با اشاره به مشکلات نظام تامین مالی در بخش کشاورزی گفت: در این راستا صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف حمایت از تشکیل سرمایه، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری با مشارکت بیش از ۵۱ درصدی تولیدکنندگان و ۴۹ درصدی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل و شرکت سهامی بوده و مطابق با قانون تجارت اداره می شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۲ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در قالب صندوق های استانی، شهرستانی، زنان، تخصصی، ملی، منابع طبیعی و منطقه ای با سرمایه ای بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است .

همچنین عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق استان خراسان شمالی خراسان شمالی گزارشی از عملکرد هشت صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و همچنین صندوق استان در حوزه تامین مالی، کمک به تامین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی و بازاریابی و بازاررسانی تولیدات و محصولات کشاورزی استان ارائه کرد.

در این جلسه به توسعه کمی، افزایش سرمایه و تحقق امر کفایت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و تامین منابع مالی سهم مشارکت دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *