شورای مدیران شرکت مادر تخصصی با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی، شورای مدیران شرکت مادر تخصصی با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با موضوع: جلسه وبیناری ارائه گزارش نمایشگاه بین المللی تخصصی کالاهای صادراتی به کشور روسیه در تبریز با حضور اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی علی درجانی، حمید رضا رشمئی و مدیران و کارشناسان شرکت از جمله جلیله وند، بطایی، کریمی، جدی و رئیسی، با ارائه گزارش حسین شاهباز، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی در تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۱۳ ساعت ۸:۳۰ برگزار گردید.
در این جلسه شاهباز به ارائه گزارش حضور شرکت مادر تخصصی وتعدادی از صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در نمایشگاه تبریز پرداخت. وی با اشاره به جایگاه روسیه در اقتصاد و تجارت جهانی بالاخص نیاز روسیه به محصولات کشاورزی ایران شامل صیفی جات، انواع میوه و خشکبارو همچنین تغییر رویکرد صندوق ها از صرف مالی به فعالیت های بازرگانی ، تعامل صندوق ها با آن را مثبت ارزیابی می کرد. نامبرده به نشست با تجار روس در نمایشگاه پرداخت و گفت: بازرگانان روس با عنایت به ساختار نهادی و سازمانی صندوق ها، علاقه شدید نشان دادند تا با صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی معامله وهمکاری نمایند.
در ادامه دو نفر از مدیران عامل شرکت کننده در نمایشگاه به ارئه تجربیات خود از نمایشگاه پرداختند. زهرا پور عباسی، مدیر عامل صندوق زنان تبریز گفت: صندوق های زنان بسیار خوب ظاهر شدند و اعتماد هم بازرگانان روس و هم سایر صندوق های ملی و استانی را جلب کردند بطوریکه پیشنهاد همکاری دادند.
امیر لشگری، مدیرعامل صندوق شهرستان تاکستان اضافه کرد: نمایشگاههای بین المللی بستر مناسبی برای ایجاد تعاملات بازرگانی هستند که باید حضور در آنها چه داخل کشور و چه خارج از کشور تداوم داشته باشد. وی تاسیس یک شرکت برای همه صندوق ها توسط شرکت مادذر تخصصی را پایگاه مناسبی برای ایجاد تعاملات بین المللی بالاخص با کشور روسیه دانست.
در ادامه تعدادی از مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از جمله محمد رضا رزاقی، رضا بمانی، منصور بازدار، امیری، حاجی نژاد و سعیدیان به دیدگاه های خود در خصوص توسعه بازرگانی بین المللی بصورت تهاتری و بهره برداری از نمایشگاه های بین المللی پرداختند.
جلیلوند، مدیر امور نمایندگان و مجامع تاکید بر ایجاد کارگروه ویژه و تخصصی تجارت بین الملل را شرکت مادر تخصصیداشت. در پایان دکتر درجانی، عضو هیئت مدیره ضمن جمعبندی مباحث مطرح شده، تاکید کرد که آموزش های تخصصی تجارت خارجی، استانداردهای وارداتی کشورهای هدف، بازاریابی، برندینگ و مباحث حقوقی قراردادی توسط واحد آموزش برگزار گردد تا صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با اطمینان بیشتر وارد این موضوع شوند.