انجمن ها اتاق فکری برای دولت هستند

رییس انجمن علمی اقتصاد کشاورزی در افتتاحیه نهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران گفت: ارتقا و توسعه بخش کشاورزی علاوه بر استفاده از اعضای حقیقی (استادان و دانشجویان) به همکاری سایر بخش های دولتی و خصوصی نیاز دارد.

سید صفدر حسینی روز دوشنبه در نهمین اجلاس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، به قدمت ۲۰ ساله انجمن علمی اقتصاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: این انجمن می تواند اتاق فکری برای وزارت جهاد کشاورزی، فعالان، بهره وران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باشد.

حسینی افزود: هم اکنون با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی مواجه هستیم که برای توسعه این بخش بسیار ارزشمند است، چرا که این سیاست ها، کشاورزی را به سمت یک کشاورزی دانش بنیان رقابت پذیر و کارآفرین سوق خواهد داد.

رییس انجمن علمی اقتصاد کشاورزی تصریح کرد: هر ساله در دانشگاه ها به نحوه مدیریت مصرف از طریق رقابت پذیری پرداخته می شود، اما این مهم باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی توسط دستگاه های ذیربط اجرایی شود تا تحولی در بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی ادامه داد: دستگاه های سیاست گذار، انجمن ها، تشکل های مردم نهاد، دولت و مسوولان باید به بهبود شاخص های کمی و کیفی و دستیابی به اهداف بخش کشاورزی کمک می کنند.

حسینی گفت: در این راستا برای عملیاتی کردن چنین سیاست هایی، اقتصاددانان بخش کشاورزی نیز وظایفی را بر عهده دارند که از جمله تهیه و تدوین سیاست ها و برنامه ریزی های توسعه، سیاست های تجاری و بازرگانی، نقش آنها در الگوی کشت، تدوین برنامه های ریسک و قیمت گذاری، بررسی کارآیی و ساختار بخش کشاورزی، بررسی آثار تغییر اقلیم در منابع و مصارف آب باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *