نشست با رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی و اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه فرآورده های لبنی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه ظرفیت ها و محدویت های صندوق لبنی در راستای حمایت از صنایع لبنی توسط هیئت مدیره آن و شرکت مادرتخصصی بررسی شد و راهکارهای گسترش فعالیت های آن در چهارچوب الزامات قانونی مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا امیر آزمون، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فراورده های لبنی، در خصوص سابقه، وضعیت کنونی و برنامه های آتی صندوق، گزارشی ارائه کرد. وی با اشاره به ظرفیت تولید شیر که به آمار وزارت جهاد کشاورزی بالاتر از ۱۱ میلیون تن در سال است گفت: اعضای این صندوق ظرفیت دریافت حدود ۱.۷ میلیون تن شیر و فراوری آن را دارند. وی در خصوص توسعه فعالیت های صندوق افزود: ایجاد آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی و استاندارد محصولات لبنی با مساعدت صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی و تامین، توزیع مواد اولیه بسته بندی پلیمری و مواد اولیه تولید (شیر، شیرخشک، استاترها، استابلایزرها و …) و انجام فعالیت های بازرگانی در چهارچوب مصوبات هیئت مدیره می تواند دامنه فعالیت های صندوق را گسترش دهد.

سپس دکتر کریم ذوالفقاری، رئیس هیئت مدیره و نماینده دولت در صندوق، با بیان اینکه سرمایه صندوق برای خدمات رسانی به زیربخش صنایع لبنی کافی نیست گفت باید جذب سرمایه از بخش خصوصی در صندوق صورت پذیرد. وی افزود: در ابتدای تاسیس صندوق، هدف گذاری خوبی انجام گرفت و خوب شروع کرد ولی شرایط کنونی آن به عنوان یک نهاد حمایتی پاسخ گوی نیاز سهامداران خود نیست. وی از اعضای هیئت مدیره صندوق خواست تا با توجه به تجربه خود در این صنعت، برنامه مدون و اجرایی برای توسعه صندوق و فعالیت های آن تهیه و ارائه بدهند.

سایر اعضای هیئت مدیره شامل سیاوش جمشیدی، جواد صالحی عقیلی، محمود رشادی و حمید مصباح، با اشاره به تحلیل رفتن سرمایه صندوق، پیشنهاد کردند صندوق وارد فعالیت های بازرگانی از جمله واردات مواد اولیه و تامین برخی از تجهیزات و مواد مورد نیاز برای اعضای خود شود.

امیر حاجی احمدی، مشاور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، پیشنهاد کرد طرح جامع توسعه صندوق تهیه شود و در آن ورود به بازارهای سرمایه و بورس و ورود به فعالیت های بازرگانی مورد توجه قرار گیرد

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ به نام “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت وزارت جهاد کشاورزی سندی را برای تحقق این نام گذاری تهیه کرده و به دولت ارسال نموده است که در آن به نقش صندوق های حمایت از بخش کشاورزی توجه خاصی شده است و صندوق لبنی می تواند از این فضا برای توسعه و گسترش فعالیت های خود استفاده نماید.

علی درجانی، دیگر عضو هیئت مدیره، با اشاره به اختیارات هیئت مدیره گفت: باید برنامه جامع توسعه صندوق با نگاه اجرایی و عملیاتی تهیه شود.

در ادامه عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، ضمن اشاره به این مطلب که حوزه فعالیت های صندوق فراتر از ارائه تسهیلات است گفت: ظرفیت نهادی صندوق بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین فعالان این بخش است. وی با تاکید بر اینکه نظام تامین مالی صرفا ارائه تسهیلات و یا دریافت وام نیست افزود: بهره مندی از بازار سرمایه، ورود به زنجیره های ارزش و ورود به بورس نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. او ادامه داد: صندوق یک شرکت سهامی است و هیئت مدیره محوریت اصلی و مدیریت آن را دارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با بیان اینکه این شرکت نگاه حمایتی و پشتیبانی از تمامی صندوق ها دارد گفت:  صندوق ها در چارچوب الزامات قانونی و مصوبات هیئت مدیره می توانند در انجام فعالیت های اقتصادی و بازگانی ورود پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *