در برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکت مادر تخصصی مطرح شد؛

جهت گیری های سیاستی عمده شرکت مادر تخصصی در نحوه ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات صندوق ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حضور نمایندگان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی و همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مادر تخصصی روز یکشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات شرکت مادر تخصصی با هدف بررسی و تصویب حساب های عملکرد مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹ برگزار و جهت گیری های اساسی شرکت مادر بیان گردید.

جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گزارشی از اهداف، برنامه ها و عملکرد شرکت مادر تخصصی و صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زمینه های روند تشکیل، افزایش سرمایه، تجهیز منابع، عاملیت اعتبارات دولتی و عملکرد صندوق‌ها ارائه کرد و گفت تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۶۲ صندوق تشکیل‌شده است که از این تعداد ۳۲ صندوق استانی، ۱۰ صندوق تخصصی و محصولی، ۱۰صندوق منابع طبیعی، ۸۹ صندوق شهرستانی، یک صندوق منطقه ای و ۲۰ صندوق زنان هستند. همچنین صندوق های تشکیل یافته در سال۱۳۹۹ تعداد ۱۰ صندوق بوده است.

وی افزود: وجود تشکل ها در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان سهامداران حقوقی ظرفیت بسیار مناسبی در راستای توسعه اهداف در بخش کشاورزی است. تعداد تشکل های صندوق‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۱۶۴ تشکل و تعداد ۱۲۶ هزار و ۷۶۰ مربوط به سهامداران حقیقی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اعلام کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ۲۴۹۱۳ میلیارد ریال می باشد که مبلغ ۳۰۵۹ میلیارد ریال آنان مربوط به افزایش سرمایه صندوق ها در سال ۱۳۹۹ می شود.

وی درباره سیاست شرکت مادر تخصصی در نحوه ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات صندوق ها گفت: سیاست حمایت از زنجیره تولید از جمله حمایت از زنجیره‌های تولید شیر، میگو، بذر، زعفران، گوشت قرمز عشایری، کشمش، عسل و محصولات صیفی و سبزی، کشاورزی قراردادی از جمله تولید گوشت قرمز عشایری، تولید علوفه، کنجد، محصولات باغی و عسل، توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله ماهی و میگو، سیب زمینی و پیاز، سیب درختی، خرما و کشمش، عسل و زعفران و تامین نهاده های دام وطیور از جمله خرید داخلی و واردات ذرت، کنجاله سویا و جو است.

بهزاد نسب تصریح کرد: سیاست حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان شامل مبادله تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تهیه دستورالعمل اجرائی تفاهم نامه و اقدامات صورت گرفته در خصوص محصولات دانش بنیان برای کشاورزان و سهامداران شهرستان های سرایان، ابرکوه، مازندران، جنوب کرمان و … و سیاست حمایت از فعالیت های سرمایه گذاری ثابت و بلندمدت شامل تهیه راهنمای سرمایه گذاری صندوق ها و ورود به پروژه پایلوت سرمایه گذاری پرورش ماهی در دریا در استان های هرمزگان و گیلان از دیگر فعالیت های پشتیبانی شرکت مادر است.

بهزاد نسب اظهار داشت: تسهیلات پرداختی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به جامعه سهامداری از محل منابع مختلف۵۶۴ ۱۵۸ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است .از این مبلغ ۲۸۲۱۵ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات پرداختی در سال ۱۳۹۹ می باشد که برای تامین سرمایه در گردش و نهاده های مورد نیاز  در زیر بخشهای زراعت و باغبانی، دام و طیور، عشایری، صنایع کشاورزی و تبدیلی، شیلات و آبزیان، مکانیزاسیون، زنبور داری، مرتعداری و … صورت گرفته است.

ایشان با اشاره به عملکرد تمام اعتبارات عاملیت در اختیار صندوق ها تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، مجموع کل اعتبارات مبلغ این قرارداد ها ۱۴۴,۶۹۸ میلیارد ریال اعلام کرد که مبلغ ۷۶,۹۰۱ مبلغ دریافتی از محل قرارداد منعقده است.

وی درباره عاملیت اعتبارات دولتی توسط صندوق‌ها که برای نخستین بار با فعالیت آبیاری در سال ۱۳۸۷ آغاز شد، گفت: در پروژه محوری سامانه نوین آبیاری تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر یک میلیون هکتاراز اراضی کشاورزی و باغات توسط صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و با انعقاد قرارداد عاملیت تحت پوشش قرار گرفته اند.

بهزاد نسب درباره عملکرد تامین منابع از ردیف های قوانین بودجه سنواتی گفت: مبلغ  ۳۵,۸۷۴ میلیارد ریال مصوب شده است از این مبلغ ۶,۶۸۸  میلیارد ریال آن تخصیص داده شده که بیشترین آن مربوط به قانون بودجه موضوع ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی در زمینه فروش اموال مازاد وزارتخانه بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی درباره عملکرد تبصره ۳بند (ب) ماده ۳۱قانون احکام دائمی کشور گفت: از مبلغ  ۶,۷۶۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب مبلغ ۸۷۷، ۲ میلیارد ریال آن تخصیص و در اختیار صندوق ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های پشتیبانی انجام شده در شرکت مادر تخصصی بیان کرد: در راستای توانمندسازی نمایندگان شرکت مادر تخصصی در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره این صندوق ها و همکاران شرکت مادر تخصصی تا پایان سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۶۹۶۹ نفرروز آموزش در قالب دوره های آموزشی مختلف اجرا شده است. همچنین  با تلاش و هماهنگی همکاران شرکت مادر تخصصی تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد  ۳۵۰۲ مجمع عمومی و فوق العاده صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برگزار شده است که از این تعداد مجامع ۲۹۸مربوط به برگزاری مجامع این صندوق ها در سال ۱۳۹۹ می باشد.

بهزاد نسب درباره چالش‌ها و پیشنهادات شرکت مادر تخصصی افزود: فراهم نمودن شرایط تحقق بند (ج) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه در بخش کشاورزی، متناسب سازی ساختار سازمانی و نیروی انسانی شرکت با حجم وظایف و مسئولیت های محوله و فراهم نمودن شرایط قانونی برای اعمال وظایف حاکمیتی هدایت، حمایت و نظارت بر صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از پیشنهادات این شرکت است.

گفتنی است، پس از بحث و بررسی در خصوص عملکرد اجرایی و مدیریتی شرکت، قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی و ارائه نظرات ودیدگاه ها درخصوص گزارش عملکردی و مدیریتی شرکت مادر تخصصی با تقدیر از زحمات رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، مدیران و کارکنان شرکت، عملکرد منتهی به سال مالی ۱۳۹۹ مورد تصویب قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *