اجرای طرح شهر سیب در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، حسین مهدی دوست در جلسه هم‌اندیشی شرکت مادر تخصصی، سازمان جهاد کشاورزی و صندوق‌های استانی منطقه ۳ کشور در تبریز گفت: هدف از اجرای این طرح، مدیریت زنجیره تولید سیب از تولید تا فرآوری، بسته‌بندی و ورود سیب و محصولات آن به بازارهای صادراتی است.

وی ادامه داد: باغداران و تولیدکنندگان می‌توانند از مزایای این مدیریت زنجیره بهره‌مند شوند چرا که شهر سیب در افزایش درآمد، تثبیت اشتغال و توسعه تولید سیب در منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

مهدی دوست از حمایت این صندوق از راه‌اندازی پایانه صادراتی برای استان‌های شمال غرب کشور خبر داد و افزود: ایجاد صندوق‌های شهرستانی با سرمایه اندک عملاً حمایت از فعالان حوزه کشاورزی را از نظر اجرایی با مشکل مواجه کرده و نیاز است  با اصلاح ساختار، این صندوق‌های شهرستان‌ها جمع‌آوری ‌شده و مدیریت آن‌ها به استان منتقل شود تا با سرمایه بیشتر بتوان به نحو شایسته ‌تری از بخش کشاورزی حمایت کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی همچنین تاکید کرد: نباید اجازه دهیم کاهش ارزش پول، رسالت این مجموعه در حمایت از بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار دهد و تنها راه پیشگیری از این مسئله، ورود به فعالیت‌های بازرگانی است.

مهدی دوست از صندوق‌های استان‌ها خواست حداقل ۳۰ درصد از سرمایه خود را برای فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی حوزه کشاورزی مانند تأمین نهاده‌های کشاورزی استفاده کنند و از مابقی سرمایه برای اعطا تسهیلات به سهامداران با ضریب ۱.۵ استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: هر کشوری که امروز در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کند مطمئنا یک بستر فکری بدون دغدغه ای را برای توسعه پایدار ایجاد خواهد کرد.

محمد کلامی افزود: فعالیت نهادهایی مثل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی که هم مشاوره بدهد، هم سیاست گذاری کند و هم تامین مالی و حمایت بکند نیاز اصلی بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی ما هم از سیاست گذاری، هم از کمبود نقدینگی و هم از بازاریابی رنج می برد و با گذر از کشاورزی معیشتی سنتی و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی به همت تشکل های بخش کشاورزی می توان این چالش ها را برطرف کرد و در بازارهای صادراتی جهانی حضور یافت.

اکبر فتحی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بستر رفع چالشهای موجود این بخش است.

فتحی به فعالیت های شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در زمینه تامین نقدینگی تشکل های بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: این فعالیت ها باعث شده است تا صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی جایگاه خوبی در بین فعالان بخش کشاورزی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی چالش های متعددی وجود دارد و برای برون رفت از این چالش ها باید راهکارهایی در نظر گرفته شود اظهار کرد: سرمایه گذاری اندک در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های اقتصادی اعم از صنعت و خدمات یکی از چالش های عمده بخش کشاورزی است و فقط ۵ درصد سرمایه گذاری ها در این بخش انجام می شود.

در حاشیه این جلسه ساختمان جدید صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *